Case: Kipling Travel
Stigning i ROAS på 42% i 2023 sammenlignet med 2022
Udvalgte kundeudtalelser
“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”
Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset
“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”
Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland
”Vi har opnået de mål, vi havde sat os, men vi optimerer stadigvæk og er på rette vej. Hos Leadtime sker tingene ikke på et løst grundlag. De leverer et udførligt arbejde, er dynamiske og sætter sig ind i vores behov, hvilket er nøglen til at få det til at fungere”
Lars Gundersen
Ejer
Kipling Travel
Vores ekspertise
I over 10 år har vi lavet online markedsføring for kunder i rejsebranchen, hvilket har gjort, at vi i dag kan kalde os for eksperter og er blandt de bedste i feltet.
Vi har arbejdet med næsten alle aspekter af branchen, hvor der blandt mange kan nævnes virksomheder, der tilbyder; pakkerejser, charterrejser, hotelophold, oplevelsesgaver og turistservice.
Som kunder vil I derfor opleve, at vi bliver langt mere konkrete fra starten på idé- og strategiplan. Derudover har vi også allerede en god forståelse for, hvordan rejsende færdes på nettet, hvilke medier de interagere med og hvornår man bedst rammer dem for at skabe et salg.
Uanset hvilket kanal I ønsker at benytte, så kan vi hjælpe – men vi kommer også gerne med et komplet oplæg på en marketing strategi for jeres rejsebureau, turistservice, hotel eller lign.
Har du overvejet, hvad et marketing bureau med speciale i rejsebranchen kan gøre for jeres virksomhed? Læs om vores kendskab til branchen og hvordan vi kan hjælpe jer foran konkurrenterne.
Målgrupper i rejse- og turistbranchen
Det kommer formentlig ikke som en overraskelse, når vi fastslår, at alle rejser. Derfor findes der ikke blot et par målgrupper – men derimod “alle målgrupper”. Vi er af den grund nødt til at dykke et spadestik dybere og tage et kig på, hvilke målgruppe der er mest tilbøjelige til at vælge hvilke typer af rejser.
Karriereorienterede uden børn
De er typisk 25-45 år, og de rejser både privat og med arbejde. De har stor fokus på et højt serviceniveau og et godt produkt. De sætter pris på deres fritid, er som regel beslutningstagere og så er de image-orienterede.
Forretningsrejsende
De er typisk 30-50 år, og deres tid er knap. De har rigeligt med penge, og så er det at rejse en væsentlig del af jobbet. De sætter størst fokus på høj kvalitet og serviceniveau, hvor prisen ikke har den store betydning.
Unge og eventyrlystne
De er normalt 18-28 år. De har en masse tid, men færre penge. For dem er value for money essentielt. De vælger typisk rundrejser eller festivaler og foretrækker destinationer, hvor det er billigt at leve.
Unge aleneforældre
De unge aleneforældre er 25-35 år og de har hverken en masse tid eller penge. For dem er prisen den mest væsentlige faktor, og de vælger som regel forlængede weekender uden for sæson. Det vigtige for dem er, at det skal være nemt og billigt.
Børnefamilier
De er typisk 30-50 år og rejser 1-2 gange om året. De vælger normalt en charterferie/pakkeløsning, med børnevenligt hotel. Selvom prisen er væsentlig, skal der stadig være sørget for det hele.
Ældre u. hjemmeboende børn
De er 50+ år med meget tid, og rigeligt med penge. Deres børn er flyttet hjemmefra, så at rejse er en del af deres livsstil. De vil gerne opleve forskellige kulturer og naturlandskaber.
Best practices
Det visuelle betyder meget
Du har hørt det før, nu hører du det igen; et billede siger mere end tusind ord – og det kommer især til sin ret når vi snakker turisme.
Bare se på TripAdvisor. De har næsten 400 millioner besøgende om måneden og store dele af deres site er bygget på billeder.
Når du sælger en rejse, sælger du en oplevelse, derfor spiller det visuelle en stor rolle. Sætter du billeder på rejsen, giver du dine potentielle kunder chancen for at drømme sig væk – og dermed forøges sandsynligheden for at de foretager et køb.
Nice to know: Farverige billeder/videoer øger vores villighed til at læse et stykke tekst (læs: tilbud) med hele 80%.
Content marketing
Giv de besøgende en god oplevelse – det gør du med godt indhold.
Guides, gode råd, e-bøger, infografikker er alle eksempler på content marketing. Det er en måde hvorpå I kan trække flere besøgende til og øge kunders engagement – eksempelvis ved at de downloader en e-bog vedrørende gode råd til rejsen, eller deler en infografik online.
Videnbaseret info
Vis kunderne at I ved, hvad I snakker om og øg troværdigheden.
Ved at gøre dette, vil kunderne opbygge mere tillid til jer og jeres produkt. Dette kan gøres ved at tilbyde al nødvendig information om en specifik rejsedestination. Så behøver den besøgende nemlig ikke at forlade jeres side, for at finde den fornødne information. Det kan være alt lige fra “must see” seværdigheder til vacciner og pasinformationer.
Nice to know: 72% af rejsende, som ejer en smartphone, er enige om, at når de leder efter relevant information – så er det ligegyldigt, hvilket rejseselskab der leverer det.
Personliggørelse og tillid
Nogen vil mene det er en selvfølge, ikke desto mindre er det væsentligt at stadfæste:
personlighed spiller en stor rolle, også når det kommer til jeres hjemmeside. Giv den særpræg, så den skiller sig ud fra de andre rejseselskaber og I bliver husket.
Personalisering og fremragende kundeservice vil gøre, at kunderne vælger jer fremfor jeres konkurrenter.
Konkurrencedygtig pris
Lad jeres priser matche jeres ambitioner – for det bedste outcome.
For at I kan få mest muligt ud af jeres online markedsføring, skal jeres priser også matche jeres ambitioner. Ligger I øverst på Google, vil det ikke have den samme effekt, hvis jeres priser er betydeligt højere end konkurrenternes. En konkurrencedygtig pris er et succeskriterie, på et marked hvor der i dag findes et hav af sammenligningstjenester.
Nice to know: Den tiltrædende generation vil være mere påpasselig, når det kommer til at bruge penge på ferier. Dog vil de være villige til at betale prisen for ferier, der indebærer livsbekræftende oplevelser.
Bookingsystem skal spille
Gør det så nemt som muligt, for jeres kunder at booke online.
Det er blevet kutyme for forbrugeren at købe sin rejse online. Derfor skal det også være bekvemmeligt. Rejsen skal kunne bookes i så få steps som muligt, og hjemmesiden skal være hastighedsoptimeret, da en langsom hjemmeside kan få kunden til at vælge et alternativt selskab.
Personaliseret booking bekræftelse
Det er en rigtig god idé at implementere en personaliseret booking bekræftelse. Her er der naturligvis ikke tale om en fuldstændig unik mail, men blot at mailen eksempelvis begynder med “Kære Emil. Mange tak for din booking – vi sender dig nu alle nødvendige informationer i en separat mail”. Det giver mailen karakter og får kunden til at føle sig tryg.
Nice to know: Udbydere af rejser og aktiviteter oplever typisk en forøgelse på 30-40% i deres bookinger efter at have indført et online bookingsystem.
Brugeranmeldelser
I rejsebranchen er det yderst vigtigt, at opbygge en godt online ry. Hvordan gør I så lige det? Jo, det gør I bl.a. gennem brugeranmeldelser. Så snart at nogle af jeres kunder, har sagt god for jeres forretning, vil andre brugere også have nemmere ved det.