Hvis det er første gang du giver dig i kast med SEO, er der en række vigtige overvejelser, du skal gøre dig, inden du påbegynder selve SEO-arbejdet.

Et grundigt forarbejde, der bl.a. består af en konkurrent- og en søgeordsanalyse, er essentielt for, at din SEO-indsats er både tiden og pengene værd. Læs mere

Siden søgemaskinen for første gang så dagens lys i 1998, er Googles teknologi blevet mere og mere kompleks. I takt med at brugernes behov hele tiden ændrer sig, udvikler Google løbende nye opdateringer til deres kernealgoritme for fortsat at kunne levere de bedste resultater til brugerne. Læs mere

WordPress er det dominerende CMS på markedet, og mere end 64% af alle hjemmesider er bygget i WordPress. Der findes et hav af plugins (faktisk 58.612 i skrivende stund), som kan tilføje en masse nye funktioner til dit WordPress-site – uden at der kræves et større kendskab til kodning.

Når det kommer til SEO, findes der utallige plugins, der kan hjælpe dig med at opnå en god organisk placering i søgeresultaterne. Det er lidt af en jungle, og rigtig mange SEO-plugins kan meget af det samme.

Her præsenterer vi dig for tre populære plugins, som hver især er et godt bud på et stærkt SEO-plugin.
Læs mere

SEO handler i bund og grund om, at brugeren kan finde lige præcis det, de søger på. SEO handler om mennesker, fordi det er mennesker og ikke robotter, der foretager søgningerne på Google. Derfor handler gode SEO-tekster om at skabe en værdi for brugeren, og jo mere værdi, jo bedre vil Google belønne ens side med en højere placering, næste gang en bruger foretager en lignende søgning. Læs mere

Siden Google første gang udgav sit webanalyseværktøj i 2005, er det gennemgået en lang række forbedringer og bruges i dag på mere end halvdelen af alle hjemmesider verden over.

I en mere intelligent version bruger det nye Google Analytics 4 – eller GA4 – machine learning til endnu bedre at kunne forstå kunderne på tværs af kanaler og devices.

Læs med, og bliv klogere på nogle af de vigtigste funktioner i Google Analytics 4. Læs mere

Det varierer meget, hvor stor succes virksomheder opnår med online markedsføring – og det kan der være mange forskellige grunde til. I dette blogindlæg vil jeg komme ind på nogle af de hyppigste årsager til, at virksomheder fejler med deres online markedsføring. Læs mere

kontorfaellesskab-i-et-online-marketingbureau

Rigtig mange virksomheder har brug for markedsføring for at få deres produkter eller services ud til deres målgruppe. Online markedsføring er blevet et stort og komplekst felt, hvilke gør, at de færreste får succes, hvis de ikke har et indgående kendskab til området. Læs mere

Sådan tjekker du om I har fået SEO for pengene

Hvis I ikke har det store kendskab til SEO, kan det godt være svært at gennemskue, hvad det helt præcis er, jeres SEO-bureau laver for jer og hvordan udviklingen skrider frem. Hvis du kan genkende den følelse, får du her nogle tips til, hvordan du kan følge med i SEO-arbejdet. Læs mere

Adblock

Hvordan ser danskernes adblock tendenser ud i år 2018? Det har Leadtime sat sig for at undersøge. Virksomheder har i længere tid foretrukket kortsigtede fortjenester, hvilket betyder at larmende, flimrende og afbrydende reklamer har gjort sit indtog på markedet. Og af den grund er kvaliteten af annonceringerne blevet forvrænget gennem tiden.

Læs mere

Annoncering

Din målgruppe er formodentlig blandt de milliarder af mennesker, som har en profil på de sociale medier. Derfor er det fundamentalt for din virksomhed at benytte sig af betalt annoncering på sociale medier. Men hvordan søsætter du bedst din annoncering på de sociale medier? Få svaret i denne guide. Læs mere