Fordele og ulemper ved at outsource online markedsføring

Outsourcing af markedsføring: Derfor giver det mening at samarbejde med et bureau

For og imod outsourcing af online markedsføring — dem er der mange af. Debatten går ofte på, om man nu virkelig kan stole på de eksterne ressourcer, man uddelegerer sit arbejde til. Læs mere

Sådan benytter du Google Tag Managers eksport/import-funktion til lynhurtigt at opsætte sporing

Google Tag Manager er blevet et af mine yndlingsværktøjer. Det har fjernet en barriere, som førhen gjorde det en smule mere omfattende, når der skulle indsættes ny sporingskode. Læs mere

Begynderguide til Rich Schema Markup

Schema.org er et initiativ startet af Google, Microsoft, Yahoo og Yandex, der har til formål at skabe en standard for, hvordan man kan ”markere” sit indhold i koden, så søgemaskinerne kan forstå det. Læs mere

Brug dit søgeord på din landingsside

5 steder på din landingsside, du skal huske dit søgeord

Når Google “crawler” din hjemmeside, forsøger den at gennemskue, hvilke emner du berører. Som indikation herpå, vil Google aflæse det søgeord, du har i fokus på en given landingsside. At arbejde med søgeord er derfor et vigtigt værktøj, hvis du vil ranke på de søgninger, der giver dig et konverterbart publikum. Læs mere

Læs mere om hvordan du kan få høje placeringer på Google

De 4 vigtigste rangeringsfaktorer på Google i 2021

Google har for længst fået titlen som verdens mest populære søgemaskine. Stadig er der ingen andre end Google selv, der med sikkerhed ved, hvordan algoritmerne bag fungerer.

Der findes mere end 200 faktorer, der har betydning for, hvordan en hjemmeside rangerer i Googles søgeresultater. Hvis du vil have en chance for at blive vist øverst i søgeresultaterne, så kommer her de 4 vigtigste rangeringsfaktorer. Læs mere

Læs vores guide til 3 klassiker til søgeordsanalyse: Ahrefs, Keyword Planner og Search Console

3 værktøjer til søgeordsanalyse, der stadig holder i 2021

En grundig søgeordsanalyse er fundamentet for enhver SEO-strategi. Du er nemlig nødt til at optimere dine sider mod de ord, som brugerne benytter, når de søger efter noget bestemt på Google. Og for at vide, præcis hvilke ord, du skal optimere mod, er det nødvendigt med en søgeordsanalyse.

Selvom der løbende kommer nye til, er der værktøjer til søgeordsanalyse, der stadig holder i 2021. Læs mere

Googles seneste opdateringer kan få dine placeringer til at falde

Ramt af Googles seneste Core Updates? Her er alt, du skal vide

Hvis dine placeringer er faldet efter sommerferien, kan Googles seneste algoritmeopdateringer være en mulig forklaring. Opdateringerne består både af Core Updates samt mere specifikke opdateringer og blev rullet ud i løbet af juni og juli. Læs mere

Ny mulighed for at bruge billeder i dine annoncer øger muligheden for klik

Nu kan du bruge billedudvidelser i dine Google Ads

Google har tilføjet endnu en udvidelse til Search Ads, og som noget helt nyt i Danmark, kan du nu bruge billeder til at skille dig ud i søgeresultaterne.

Læs med her, hvis du vil vide, hvad billedudvidelser er og hvilken værdi, det kan skabe for dig, der annoncerer gennem Google Ads. Læs mere

Det har vi som bureau lært af iOS 14

Formålet med de seneste opdateringer til Apples iOS 14 er at give den enkelte bruger bedre kontrol over, hvordan deres data spores på tværs af apps og andre websteder. Det skaber større gennemsigtighed for brugerne, men har også haft konsekvenser for virksomheder, som er afhængige af data til at annoncere gennem platforme som eksempelvis Facebook og Instagram. Læs mere

Hvad er leadgenerering? Bliv klogere på de mest brugte udtryk her

Du er med stor sandsynlighed stødt på udtrykkene ‘leads’ og ‘leadgenerering’. Men hvad er en lead magnet, hvad betyder lead scoring, og hvorfor er lead nurturing vigtigt?

Læs med her, og bliv klogere på nogle af de mest brugte udtryk. Læs mere