Ny mulighed for at bruge billeder i dine annoncer øger muligheden for klik

Nu kan du bruge billedudvidelser i dine Google Ads

Google har tilføjet endnu en udvidelse til Search Ads, og som noget helt nyt i Danmark, kan du nu bruge billeder til at skille dig ud i søgeresultaterne.

Læs med her, hvis du vil vide, hvad billedudvidelser er og hvilken værdi, det kan skabe for dig, der annoncerer gennem Google Ads. Læs mere

Det har vi som bureau lært af iOS 14

Formålet med de seneste opdateringer til Apples iOS 14 er at give den enkelte bruger bedre kontrol over, hvordan deres data spores på tværs af apps og andre websteder. Det skaber større gennemsigtighed for brugerne, men har også haft konsekvenser for virksomheder, som er afhængige af data til at annoncere gennem platforme som eksempelvis Facebook og Instagram. Læs mere

Hvad er leadgenerering? Bliv klogere på de mest brugte udtryk her

Du er med stor sandsynlighed stødt på udtrykkene ‘leads’ og ‘leadgenerering’. Men hvad er en lead magnet, hvad betyder lead scoring, og hvorfor er lead nurturing vigtigt?

Læs med her, og bliv klogere på nogle af de mest brugte udtryk. Læs mere

3 ting, vi kan lære af Black Hat SEO i 2021

SEO er en disciplin, som har gennemgået en stor forandring gennem de sidste 10 år. Fra stort set kun at handle om at få så mange links fra andre som muligt og at fylde tekster til bristepunktet med én bestemt søgeterm, har fokus flyttet sig til mere brugercentreret indhold.

Alligevel er der den dag i dag stadig mange, der benytter sig af såkaldt Black Hat SEO – metoder, der kort sagt går ud på at ”snyde” sig til høje placeringer i søgeresultaterne. Black Hat SEO går bevidst uden om Googles best practices og tager mindre velsete kneb i brug for at nå de eftertragtede placeringer. Læs mere

Det skal du vide, inden du går i gang med SEO

Hvis det er første gang du giver dig i kast med SEO, er der en række vigtige overvejelser, du skal gøre dig, inden du påbegynder selve SEO-arbejdet.

Et grundigt forarbejde, der bl.a. består af en konkurrent- og en søgeordsanalyse, er essentielt for, at din SEO-indsats er både tiden og pengene værd. Læs mere

Fra Panda til BERT – et indblik i Googles algoritme-opdateringer gennem tiden

Siden søgemaskinen for første gang så dagens lys i 1998, er Googles teknologi blevet mere og mere kompleks. I takt med at brugernes behov hele tiden ændrer sig, udvikler Google løbende nye opdateringer til deres kernealgoritme for fortsat at kunne levere de bedste resultater til brugerne. Læs mere

Her er 3 stærke SEO-plugins til WordPress

WordPress er det dominerende CMS på markedet, og mere end 64% af alle hjemmesider er bygget i WordPress. Der findes et hav af plugins (faktisk 58.612 i skrivende stund), som kan tilføje en masse nye funktioner til dit WordPress-site – uden at der kræves et større kendskab til kodning.

Når det kommer til SEO, findes der utallige plugins, der kan hjælpe dig med at opnå en god organisk placering i søgeresultaterne. Det er lidt af en jungle, og rigtig mange SEO-plugins kan meget af det samme.

Her præsenterer vi dig for tre populære plugins, som hver især er et godt bud på et stærkt SEO-plugin.
Læs mere

God SEO i 2021 – Sådan gør du både brugerne og søgemaskinerne tilfredse

SEO handler i bund og grund om, at brugeren kan finde lige præcis det, de søger på. SEO handler om mennesker, fordi det er mennesker og ikke robotter, der foretager søgningerne på Google. Derfor handler gode SEO-tekster om at skabe en værdi for brugeren, og jo mere værdi, jo bedre vil Google belønne ens side med en højere placering, næste gang en bruger foretager en lignende søgning. Læs mere

Google Analytics 4 – Her er de nye kernefunktioner

Siden Google første gang udgav sit webanalyseværktøj i 2005, er det gennemgået en lang række forbedringer og bruges i dag på mere end halvdelen af alle hjemmesider verden over.

I en mere intelligent version bruger det nye Google Analytics 4 – eller GA4 – machine learning til endnu bedre at kunne forstå kunderne på tværs af kanaler og devices.

Læs med, og bliv klogere på nogle af de vigtigste funktioner i Google Analytics 4. Læs mere

Derfor har I ikke fået succes med online markedsføring

Det varierer meget, hvor stor succes virksomheder opnår med online markedsføring – og det kan der være mange forskellige grunde til. I dette blogindlæg vil jeg komme ind på nogle af de hyppigste årsager til, at virksomheder fejler med deres online markedsføring. Læs mere