adwords-udvidelse

Guide til Google AdWords udvidelser

Antallet af udvidelser som det er muligt at tilføje til Google AdWords stiger hele tiden. I takt med at Google lancerer nye udvidelser bliver det sværere at holde styr på, hvilke udvidelser man skal have på sin konto. Vi har lavet en oversigt her, der kan give dig et indblik i hvad de enkelte udvidelser går ud på, og hvornår det er særligt hensigtsmæssigt at anvende dem. Læs mere

seo-optimering

Hvor meget skal du investere i SEO?

I dette indlæg vil jeg snakke om det spørgsmål, jeg hører oftest fra kunder – og som desværre ikke kan besvares eksplicit. Svaret til spørgsmålet, “Hvor meget skal vi investere i SEO?”, kan nemlig varierer fra  0 kr./md. til +100.000 kr./md.

I denne artikel prøver jeg at forklare, hvorfor. Læs mere

seo-i-den-finansielle-sektor

Ranking-faktorer for den finansielle sektor

Search Metrics er et af verdens største værktøjer inden for måling af online-performance, og de udgiver årligt rapporter med ranking-faktorer, som er baseret på de mange tusinde websites de overvåger. Læs mere

Hvorfor investere i online markedsføring?

Du sidder muligvis i en virksomhed, hvor I har markedsført jer i flere årtier gennem gode, solide offline-kanaler. Her kan man godt begynde at overveje, hvorfor man skal egentlig skal investere i online markedsføring, når offline virker så godt.

I min optik er argumenterne åbenlyse. Læs mere

Førstehåndsindtryk: Google Data Studio

Google Data Studio er for nyligt blevet tilgængeligt på det danske marked, og jeg har nu haft chancen for at få det afprøvet lidt – og det kunne jeg selvfølgelig ikke lade være med. Jeg kan allerede godt afsløre, at jeg ikke står med armene over hovedet, selvom jeg bestemt synes, at det kan nogle interessante ting. Læs mere

Rigtig-seo-strategi

Hvad bør indgå i en god SEO-strategi?

Ønsker man at ligge på de fordelagtige pladser på Google, uden at betale for det, kræver det snilde og hårdt arbejde. Er man i et konkurrencepræget felt, benytter ens konkurrenter mange timer hver måned blot på at vedligeholde deres gode placeringer.

Netop derfor er det vigtigt, at man har en god strategi for ens SEO. Det kan være altafgørende, at den rigtige plan følges, så der ikke “spildes” en masse tid på initiativer, der ikke giver den ønskede effekt. Læs mere

seo-giver-konverteringer

Hvordan SEO og konverteringsoptimering hænger uløseligt sammen

Hensigten med SEO er at øge mængden af kvalificeret, organisk trafik fra søgemaskinerne til et website. Målet er at skaffe besøgende, som køber et produkt eller på anden måde konverterer på websitet.

Mere organisk trafik resulterer ikke nødvendigvis i flere salg. Det er vigtigt, at man har for øje, at den genererede trafik også skal konverteres til kunder. Spørgsmålet er: Hvordan kan vi rent faktisk skabe mere værdi ud af den trafik, som vi genererer? Svaret på dette er: konverteringsoptimering. Læs mere

gode-seo-sogeord

Derfor skal du stadig tænke i søgeord, når du arbejder med SEO

Alt for ofte hører jeg, at det er slut med at tænke på søgeord, når man arbejder med SEO. Argumenterne er på plads: “Google er blevet meget bedre til at forstå tekster”, “Det er ikke nødvendigt efter Hummingbird-opdateringen” eller den værste fra skuffen “Det er bare lidt oldschool”.

Inden jeg gør mig uvenner med hele SEO-branchen tillader jeg mig lige at sige følgende. Det er ganske korrekt, at man i en mindre grad skal tænke i søgeord – men så også kun i en mindre grad – når man udarbejder sin SEO-strategi og sit indhold. Læs mere

seo-og-sogeord

Bliv klog på SEO: Sådan vælger du dine søgeord

Hvis du har hørt om søgemaskineoptimering, har du nok også hørt om vigtigheden af at vælge de rigtige søgeord. Søgeord er essentielle for din sides værdi og har ofte afgørende betydning for, hvor højt du rangerer på Google.

En søgeordsanalyse er en af de vigtigste og mest værdifulde faktorer indenfor søgemaskineoptimering. Ved at finde de rigtige søgeord, finder du ikke kun frem til, hvordan du skal målrette din SEO, men du lærer også meget om dine potentielle kunder generelt. Læs mere

google-plus-seo

Derfor bør din virksomhed bruge Google+

Google+ er det hurtigst voksende sociale medie med over 500 millioner registrerede brugere. Derfor er Google+ det næststørste sociale netværk i verden efter den førende konkurrent, Facebook. Det skyldes blandt andet, at det er ejet af Google, som allerede har en lang liste med kontakter til folk, der eksempelvis har en Gmail-konti, Google Analytics-konti og YouTube-konti. Derudover er Google+ integreret med hele Google-systemet, hvorfor en Google+ side kan påvirke din hjemmesides søgeresultater i en bedre retning. Læs mere