Google Analytics 4 – Her er de nye kernefunktioner

Siden Google første gang udgav sit webanalyseværktøj i 2005, er det gennemgået en lang række forbedringer og bruges i dag på mere end halvdelen af alle hjemmesider verden over.

I en mere intelligent version bruger det nye Google Analytics 4 – eller GA4 – machine learning til endnu bedre at kunne forstå kunderne på tværs af kanaler og devices.

Læs med, og bliv klogere på nogle af de vigtigste funktioner i Google Analytics 4. Læs mere

Derfor har I ikke fået succes med online markedsføring

Det varierer meget, hvor stor succes virksomheder opnår med online markedsføring – og det kan der være mange forskellige grunde til. I dette blogindlæg vil jeg komme ind på nogle af de hyppigste årsager til, at virksomheder fejler med deres online markedsføring. Læs mere

kontorfaellesskab-i-et-online-marketingbureau

Bør man vælge et bureau til sin online markedsføring?

Rigtig mange virksomheder har brug for markedsføring for at få deres produkter eller services ud til deres målgruppe. Online markedsføring er blevet et stort og komplekst felt, hvilke gør, at de færreste får succes, hvis de ikke har et indgående kendskab til området. Læs mere

Sådan tjekker du om I har fået SEO for pengene

Har I fået SEO for pengene?

Hvis I ikke har det store kendskab til SEO, kan det godt være svært at gennemskue, hvad det helt præcis er, jeres SEO-bureau laver for jer og hvordan udviklingen skrider frem. Hvis du kan genkende den følelse, får du her nogle tips til, hvordan du kan følge med i SEO-arbejdet. Læs mere

Adblock

Undersøgelse: Danskernes brug af adblockere 2018

Hvordan ser danskernes adblock tendenser ud i år 2018? Det har Leadtime sat sig for at undersøge. Virksomheder har i længere tid foretrukket kortsigtede fortjenester, hvilket betyder at larmende, flimrende og afbrydende reklamer har gjort sit indtog på markedet. Og af den grund er kvaliteten af annonceringerne blevet forvrænget gennem tiden.

Læs mere

Annoncering

4 tips: Annoncering på sociale medier

Din målgruppe er formodentlig blandt de milliarder af mennesker, som har en profil på de sociale medier. Derfor er det fundamentalt for din virksomhed at benytte sig af betalt annoncering på sociale medier. Men hvordan søsætter du bedst din annoncering på de sociale medier? Få svaret i denne guide. Læs mere

Vi betragter ikke os selv som et marketing-bureau

Vi er en virksomhed, der laver marketing for vores kunder. Det gør os i sagens natur til et marketing-bureau. Vi forsøger dog, i vores daglige arbejde, ikke at betragte os som et traditionelt marketing-bureau, fordi det vil forhindre os i at levere den kvalitet, som vi sætter en kæmpe ære i at levere. Læs mere

Bred-viden-indenfor-online-marketing

Hvornår kan man kalde sig ekspert?

Vi bliver ofte mødt af ordet “ekspert” inden for vores branche, og dette primært i form af SEO-eksperter og AdWords-eksperter. Når jeg nu vælger at tage ordet “ekspert” op til efterretning, er det fordi, jeg har oplevet, at det af og til bliver brugt misvisende.

Jeg føler, det er et vigtigt emne, fordi vi ret ofte udtaler, at det kræver en ekspert, når man begiver sig ud i online markedsføring. Vi udtaler os dog ret sjældent om, hvad det egentlig vil sige at være ekspert. Læs mere

Markedsføring i den mest vækstende sektor

Det er selvfølgelig rejse- og turismesektoren, vi skal tale om. Tilbage i 2008, hvor finanskrisen lammede alle sektorer var rejsebranchen som den eneste i fortsat vækst. Ganske vidst mindre vækst end normalt – men dog stadig vækst. Læs mere

2016 blev et rekordår for rejsebranchen

2016 blev året med den højeste indtjening blandt rejsebureauerne nogensinde. Danskerne er nået dertil, hvor en charterferie ikke er nok. Vi vil opleve verden på en ny og anderledes måde, dermed er de foretrukne rejsemål i højere grad blevet mere eksotiske. Læs mere