Glen Michaelsen
SEO-specialist med 16 års erfaring​

Værdien af et godt netværk, når man skal bygge sin digitale tilstedeværelse

I midten af 2021 havde jeg lige købt hus i min barndomsby, og det lille rækkehus skulle gennemgå en større renovering.

Jeg er et af de mindst byggekyndige mennesker, så jeg havde i den grad brug for assistance.

Jeg skulle bruge:

  • Rådgivning ift. budget/økonomi
  • Hjælp til at vælge/prioritere tiltag
  • Viden om, hvad der kunne lade sig gøre
  • Hjælp til nedrivning
  • Løbende sparring gennem en proces, der ofte mødte nye udfordringer
  • Dygtige firmaer til at løse alle opgaverne

 

Jeg fik heldigvis uvurderlig hjælp til alle tingene, fordi jeg i forvejen har et stærkt netværk, som jeg har fokuseret på at skabe og vedligeholde gennem de sidste mange år.

Hvorfor denne lille private anekdote?

Jo, fordi den minder mig om, hvor svært det kan være at navigere i en verden, man ikke normalt befinder sig i.

Det fik mig til at tænke på, hvordan det må være for mange kunder, der er mindre befærdede i den digitale verden, som jeg dagligt befinder mig i.

 

Netværk af digitale kompetencer

Renovering af et hus minder på mange måder om at skabe en (ny) digital tilstedeværelse. For at opnå et godt resultat, skal der investeres i mange områder, og samtlige områder er dybt afhængige af hinanden.

Derudover kræver det:

  • Dygtige specialister på de forskellige områder
  • Folk med erfaring fra mange kunder/projekter
  • Firmaer der er pålidelige og punktlige
  • Sparringspartnere, der kan give en ”second opinion”

 

For de fleste virksomheder, vil det blandet andet kræve følgende, hvis de ønsker at bygge en seriøs digital tilstedeværelse som giver kunder:

  • Sparring ift. den strategiske tilgang
  • Video- og fotograf til at få materiale af høj kvalitet
  • Designbureau til udarbejdelse af grafiske linje
  • Webbureau til at bygge et intuitivt og lækkert website
  • Trackingspecialist til at sikre korrekt sporing og brug af data
  • Specialister inden for udvalgte kanaler (eks. SEO, Facebook og Google Ads)

 

Har man ikke arbejdet med digital markedsføring før, kan det være en svær opgave at finde det helt rette team til at løfte jeres virksomhed til nye højder. Min klare anbefaling er, at du starter med at afsøge dit private netværk for referencer og gode råd.

Selvom dit eget netværk (familie, venner, kollegaer, bekendte) ikke arbejder med digital markedsføring, kender de formentlig nogen eller har hørt om nogen, der kan være værd at tjekke ud.

 

Sådan hjælper vi kunder og potentielle kunder

Hos Leadtime er vi specialiseret inden for udvalgte felter. Vi har dog også et rigtig stærkt netværk af samarbejdspartnere som vi har arbejdet sammen med i mange år.

Uden det netværk ville vi nemlig ikke altid være i stand til at levere de resultater, der skal til. Det gør os i stand til at have en meget personlig tilgang i alle vores kunderelationer samtidig med, at vi kan levere meget store og komplekse løsninger.

Det giver os samtidig god, kvalitativ sparring, når vi så ofte er i dialog med samarbejdspartnere, der arbejder med andre kunder, områder og brancher.

 

Den ægte anbefaling

Vi har sat en meget klar præmis op for de samarbejspartnere, vi anbefaler til kunder:

Der må ikke være penge imellem.

Vi får med andre ord ikke en økonomisk gevinst, når vi henviser nye kunder til nogle af vores partnere. Gjorde vi det, ville det kunne sløre vores anbefaling.

Dermed ligger vores interesse det samme sted som kundens: At anbefale det setup, der giver bedste investeringsafkast.

Er du på udkig efter nye digitale kompetencer til dit netværk? Så er du velkommen til at kontakte mig for at få lidt uforpligtende sparring og nogle gode, ægte anbefalinger til virksomheder, der er dygtige, ærlige, ærekære, fair, grundige og punktlige.

Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen og bliv kontaktet af en af vores specialister.
Modtag inspiration, guides og spændende indsigter

Vores nyhedsbrev er målrettet beslutningstagere, der ønsker at blive holdt opdateret i en branche, der konstant er i udvikling.

Vi skriver typisk om:

  • Fra prospekt til ambassadør: Konkrete eksempler for hvordan man med marketing flytter kunder fra prospekt til lead, lead til kunde og (sidst men ikke mindst) kunde til ambassadør.

  • Opdateringer i branchen: Når det digitale landskab ændrer sig, kan det have stor betydning for jer. Vi holder jer opdateret og giver vores bud på, hvordan den konkrete opdatering vil have effekt.

  • Succeshistorier fra kunder: Udover at vi elsker at fejre vores (og vores kunders) succeser, så skal disse også inspirere til initiativer og metoder, I kan bruge.

  • Værktøjer til marketing: Meget lavpraktisk viser vi de værktøjer, der øger hastigheden og kvaliteten af vores arbejde. Altid med konkrete eksempler på, hvordan de kan benyttes.

 

Tilmeld dig her

Samtlige nyhedsbreve følger disse principper:

  • Kan læses på under 3 minutter
  • Relevante for beslutningstagere og generalister
  • Der er aldrig tale om reklamemails 

Kunne du bruge min artikel?

Hvis du kender andre, der kunne få glæde af artiklen, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele artiklen. Hvis du har input til artiklen eller konkrete spørgsmål til mig, er du velkommen til at kontakte mig her.