Glen Michaelsen
SEO-specialist med 16 års erfaring​

Online markedsføring og den tavse viden

Jeg har altid været meget fascineret af det, der kaldes tavs viden.

Det er den viden, der kan være svær at skrive ned eller forklare til en anden, men som kan være virkelig afgørende for vigtige beslutninger.

I min optik kan man kun opbygge denne tavse viden gennem erfaring, og det er præcis derfor, vi prioriteter udelukkende at have specialister med stor erfaring på deres område.

 

Den tavse viden i marketing

Jeg oplever den ofte på vores kontor, hvor en specialist træffer et valg, der umiddelbart afviger fra det, de fleste lærebøger og best practices siger.

Det gør de, fordi de ”fornemmer”, at det vil være det rigtige valg – og selvom det kan lyde som et mindre sikkert valg, end at gå med anerkendte best practices, så er det ofte her, sejrene ligger.

Disse beslutninger er der nemlig mange andre, som ikke træffer. Derudover er det beslutninger, der bygger på mange års erfaring og læring.

Det betyder naturligvis ikke, at man gør alting helt anderledes, men at man træffer nogle anderledes valg i prioriteringer af områder/indsatser.

 

Vigtigheden ift. komplekse kunderejser

Desto længere en kunderejse bliver, desto sværere bliver det at arbejde efter best practices og lade alle beslutninger være baseret på data. Selvom vi kan spore mange ting og bruge data i rigtig høj grad, så vil der altid være scenarier, hvor det er svære at spore den komplette kunderejse.

Vi arbejder også med kunder, hvor udgiften til at få ”det korrekte tracking-setup” vil være alt for stor ift. deres samlede budget til markedsføring, og her bruger vi særligt vores erfaring og tavse viden til at vælge, prioritere og justere indsatserne.

 

Den tavse viden og jeres virksomhed

Den muligvis vigtigste del af området kommer her, for der opbygger sig nemlig også en stor tavs viden hos os ift. alle vores kunder. Vi er stolte over at have flere kunder, der har været hos os i over 10 år, og det er helt tydeligt at mærke, at den tavse viden opbygger sig i højere grad hos kunderne, desto længere de er hos os.

Derfor synes jeg også, at man som virksomhed skal være varsom med at skifte bureau for ofte. Det kræver nemlig tid for ethvert bureau at forstå jeres forretning i dybden, og desto bedre bureauet forstår jeres forretning, desto bedre resultater kan de skabe.

Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen og bliv kontaktet af en af vores specialister.
Modtag inspiration, guides og spændende indsigter

Vores nyhedsbrev er målrettet beslutningstagere, der ønsker at blive holdt opdateret i en branche, der konstant er i udvikling.

Vi skriver typisk om:

  • Fra prospekt til ambassadør: Konkrete eksempler for hvordan man med marketing flytter kunder fra prospekt til lead, lead til kunde og (sidst men ikke mindst) kunde til ambassadør.

  • Opdateringer i branchen: Når det digitale landskab ændrer sig, kan det have stor betydning for jer. Vi holder jer opdateret og giver vores bud på, hvordan den konkrete opdatering vil have effekt.

  • Succeshistorier fra kunder: Udover at vi elsker at fejre vores (og vores kunders) succeser, så skal disse også inspirere til initiativer og metoder, I kan bruge.

  • Værktøjer til marketing: Meget lavpraktisk viser vi de værktøjer, der øger hastigheden og kvaliteten af vores arbejde. Altid med konkrete eksempler på, hvordan de kan benyttes.

 

Tilmeld dig her

Samtlige nyhedsbreve følger disse principper:

  • Kan læses på under 3 minutter
  • Relevante for beslutningstagere og generalister
  • Der er aldrig tale om reklamemails 

Kunne du bruge min artikel?

Hvis du kender andre, der kunne få glæde af artiklen, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele artiklen. Hvis du har input til artiklen eller konkrete spørgsmål til mig, er du velkommen til at kontakte mig her.