Sådan hjalp vi Visit Greenland med at hæve deres fanbase på Facebook med 650%
Visit Greenland ønskede at øge kendskabet til Grønland som rejsedestination, samt at vækste deres fanbase på Facebook. De nye fans skulle være engagerede og aktive, og skulle rekrutteres fra Danmark, Tyskland og England.
Om Visit Greenland
Visit Greenland er Grønlands nationale turistråd og fungerer under Grønlands selvstyre. De fokuserer på udvikling og turisme, og at skabe et Grønlandsk brand baseret på værdier, kultur og regional alsidighed.
Håndtering og løsning
Vi rådgav Visit Greenland i forhold til hvilke elementer, som skulle tages i brug, for at nå de ønskede mål, indenfor det allokerede budget.
Strategi
Den bedste anbefaling, er en anbefaling fra en ven. Derfor skulle kampagnen ikke alene generere kvalitetsfans, som havde eller fik interesse i Grønland, men også motivere dem til at anbefale landet til deres venner og bekendte.
Konkurrence applikationer
For at løfte opgaven byggede vi tre konkurrence applikationer, en på hvert sprog. Vinderen af konkurrencen vandt en rejse for to til Grønland, hvor turen ville byde på tre forskellige udflugter:
Tur til indlandsisen
Moskussafari og nordlystur
Hundeslædetur
For at deltage i konkurrencen, skulle man invitere den person man ønskede at rejse med, og skrive en tekst om hvilken udflugt man helst ville opleve og hvorfor. Den som skrev den bedste tekst, ville vinde konkurrencen.
Formålet med disse konkurrencebetingelser, var at få flere deltagere og få disse til at anbefale Grønland som destination, via positive udtalelser. At præmien var en rejse til Grønland, skulle sikre kvaliteten af deltagerne, og at de havde den interesse som ville gøre dem til engagerede bidragere til Visit Greenlands community, i lang tid fremover.
Vægadministration
Facebooks edgerank-algoritme forhåndsvurderer en fans interesse, i det som en Facebook side offentliggør. Som fan ser man det, som Facebook vurderer til at være mest relevant. Hvordan og hvor meget man interagerer med sine fans, har en stor indflydelse på hvor mange af disse deltager i en konkurrence. Derfor havde vi tilrettelagt et forløb på Visit Greenlands væg, med fokus på at engagere så mange fans som muligt, og at alle blev opmærksomme på konkurrencen. Forløbet startede flere uger før konkurrencen, og varede indtil vinderen var trukket og offentliggjort.
Annoncering
Annoncerings fasen havde to formål; At få eksisterende fans til at deltage og at rekruttere nye fans og deltagere.
Med udgangspunkt i vores administration af væggen, blev der kørt en kampagne med Facebook sponsorede historier. Annoncerne blev alene vist til folk, som var venner med fans af Visit Greenland og derfor af flere årsager kunne være interesserede. De havde venner med interesse for Grønland, og fik konkurrencen anbefalet via udtalelser og synes godt om-tilkendegivelser fra nogen de stolede på.
Vi lavede også en kampagne med almindelige Facebook annoncer, men med en gennemarbejdet og målrettet segmentering. For at sikre optimal udbytte af annoncebudgettet, splittestede vi mange forskellige annoncer, og udviklede annoncering med afsæt i de mest succesfulde.
Få et tilbud på Facebook annoncering
Vil I gerne have hjælp til at annoncere på Facebook? Vi tilbyder en UFORPLIGTENDE snak om, hvordan vi kan gøre en forskel for jer ved at annoncere på Facebook. Du skal blot udfylde formularen til højre.
Sådan vil vi lave FB annoncering for jer
Reklame på Facebook skal skræddersyes præcis til den målgruppe, I vil ramme. Vi kan hjælpe jer med at formidle budskaber, som appellerer til de rette segmenter. Udfyld formularen for at høre mere.
Har du spørgsmål?Så kan du kontakte os på 70 70 28 70