Display
Hvor Google Ads imødekom potentielle kunder, der allerede ledte efter de produkter som Kipling Travel tilbød, havde Google Display Marketing til formål at skabe interesse hos brugere i starten af købsfasen.
I samarbejde med Kipling Travel, udarbejdede vi en grundig segmentering. Hver annonce promoverede et specifikt rejsemål, hvilke tillod os at målrette meget præcist. Vi sørgede for, at de enkelte annoncer alene blev vist på sider, hvor de besøgende i forvejen havde interesse for rejsemålet. For hver destination blev der udarbejdet en målgruppe, som lå til grund for udarbejdelse af tekst, billeder og budskab.
På baggrund af målgruppen og en konkurrentanalyse, udviklede vi både tekstannoncer og bannere i 311 forskellige formater. Der blev lagt vægt på at skabe opmærksomhed, interesse og at opfordre potentielle kunder til handling. Annoncerne kommunikerede, at der ikke var tale om lavprisrejser, og gav et indblik i den oplevelse det ville være, at tage på ferie med Kipling Travel. For bannernes vedkommende blev der lagt stor vægt på design og billedmateriale, for at gengive Kipling Travels destinationer bedst muligt, samt at fange den definerede målgruppes opmærksomhed.
De mange forskellige annoncetyper optimeres løbende, for at opnå de bedste resultater. Der optimeres ud fra hvilke annoncer der skaber resultater til laveste pris, ligesom der er fokus på at forny både tekstannoncer og bannere. Derved bliver der skabt en ny vinkel, for at skabe interesse fra flere dele af målgruppen, og de samme potentielle kunder undgår at blive “blinde” for Kipling Travels annoncering.