Sådan steg ROI på Ads-kampagne med 65,5%
Til at begynde med havde GreenMatch en ROI på 13,3%. Blot et år efter opnåede selvsamme Ads-kampagne en ROI på 78,8%. Samtidig steg antallet af konverteringer med 163%. Læs hvordan vi gjorde her.
Til at begynde med havde GreenMatch en ROI på 13,3%. Blot et år efter opnåede selvsamme Ads-kampagne en ROI på 78,8%. Samtidig steg antallet af konverteringer med 163%. Læs hvordan vi gjorde her.
GreenMatch er en online sammenligningstjeneste, som giver dig muligheden for at bestille uforpligtende tilbud på grønne energikilder. GreenMatch er i dag Danmarks førende sammenligningstjeneste inden for grøn energi.
Herunder får du et indblik i, hvordan vi hjalp GreenMatch med at skabe markant vækst.
Inden vi begyndte at fordybe os i Ads-kontoen, startede vi med at sætte os grundigt ind i produkterne. GreenMatch har især fokus på at sælge luft til luft varmepumper, luft til vand varmepumper og jordvarmeanlæg.
Dette var væsentligt da salget af varmepumper er sæsonpræget. Eksempelvis egner luft til luft varmepumper sig særdeles godt til sommerhuse, hvorfor vi især havde fokus på at promovere disse i foråret op til sommersæsonen.
Næste led i processen var gennemgang af Ads-kontoen. Det første problem vi stødte på her, var at mange af produkterne var blandet i de samme annoncegrupper. Her så vi en klar mulighed for at segmentere produkterne i deres egne annoncegrupper, med det formål at forbedre klikprisen samt konverteringsraten.
En anden problemstillingen i GreenMatchs konto var, at prioriteringer af de forskellige produkter, ikke harmonerede med hvor stor profit de potentielt kunne generere. Det krævede at vi måtte starte forfra med store dele af kontoen og bygge nye annoncegrupper op fra bunden.
Udvikling i metrics efter optimering af AdWords konto
GreenMatch er en teksttung hjemmeside med en masse produktinformation. Al denne tekst fungerede ikke godt på smartphones og tablets. Derfor lagde vi vægt på, at få tilpasset landingssiderne til disse enheder.
Måden hvorpå vi gjorde dette, var primært ved at skære ned på tekst, så man på smartphone og tablet kun bliver præsenteret for den information, der er højest nødvendig.
Vi startede ligeledes remarketing-kampagner op. Disse kampagner blev eksponeret for besøgende på GreenMatch, som havde været inde på relevante landingssider, uden at bestille et tilbud. Dette tiltag havde en stor effekt og udgjorde en betydeligt del af det samlede antal konverteringer.
Ads er blevet en rigtig god forretning for GreenMatch. Væksten er steget markant og ROI’en er skudt i vejret. Tiltagene på det danske marked har givet GreenMatch blod på tanden, hvorfor de har planer om at udvide modellen til markeder i andre lande.
Nye optimerede annoncegrupper, retmæssig prioritering af produkter og succes med remarketing kampagner har gjort en kæmpe forskel for GreenMatch. Dette har resulteret i, at GreenMatch i dag er Danmarks største sammenligningsportal inden for bæredygtige energikilder.
Taber I penge som følge af forkert AdWords-opsætning? Har I overset muligheder for profit? Kører jeres AdWords i det hele taget optimalt? Få en GRATIS gennemgang af jeres konto. Udfyld formularen til højre, med det samme, så hører I fra os inden for 24 timer i hverdage.
Få konkrete bud på, hvordan vi – som jeres AdWords Bureau – vil skabe vækst for jer. Tag en UFORPLIGTENDE snak med en af vores specialister og bliv klogere på, hvordan vi vil lave AdWords for lige netop jer. Kontakt os i dag, og hør fra os senest i morgen.