Glen Michaelsen
SEO-specialist med 16 års erfaring​

“Hvad ville vi gøre, hvis det var vores egen virksomhed?”

Ovenstående lyder muligvis blot som et simpelt spørgsmål – og det er det egentlig også. Det er dog også hele hjertet i Leadtime og den primære del fra vores missionserklæring. I denne artikel vil jeg gerne komme lidt ind på, hvad det betyder for vores kunder.

Vores højeststående formål: Tryghed

Vi ved udmærket godt, at vi varetager nogle væsentlige områder for en virksomhed, når vi står for deres online markedsføring. Vi bliver en del af deres ansigt udadtil og står for en del af deres fremtidige eksistensgrundlag.

Derfor arbejder vi meget med begrebet tryghed. I vores verden er tryghed lig med mental frihed. Vi ønsker at give vores kunder en mental frihed fra deres marketing, så de kan fokusere på deres mange andre væsentlige arbejdsopgaver.

Mental frihed betyder bestemt ikke, at kunderne ikke må deltage i processerne omkring markedsføringen. Det betyder blot, at de kan føle sig trygge i perioder, hvor de ikke har tid til at involvere sig – og føle sig inkluderet i perioder, hvor de har.

Vores vigtigste redskab: Forretningsforståelse

Når vi påbegynder et samarbejde med en kunde, er forretningsforståelse højt på dagsordenen. Det er ganske enkelt ikke muligt for os at træffe de rigtige beslutninger, hvis vi ikke kender virksomheden i dybden.

Skal vi kunne træffe valg, som var det vores egen virksomhed, kan vi ikke nøjes med at kende branchen – vi skal kende til virksomhedens DNA.

En rigtig stor del af vores arbejde består i tekstforfatning – til indholdssider, landingssider, annoncetekster etc. – og her har vi brug for at kende til karakteristika for en virksomhed, før vi kan lave noget, der ikke drukner i de tonsvis af generiske tekster, der findes på nettet.

Et spørgsmål der besvarer alle spørgsmål

Sådan opfatter vi spørgsmålet “Hvad ville vi gøre, hvis det var vores egen virksomhed”. Hver gang vi brainstormer omkring tiltag for en kunde, benytter vi spørgsmålet, når vi skal “syreteste” en idé.

Det er ganske enkelt en fremragende måde at vurdere, hvorvidt en idé er gangbar. Forestiller man sig, at man personligt er økonomisk afhængig af resultater, vil man træffe beslutninger som fokuserer på at skabe réel forretningsværdi. Nu handler det nemlig ikke “bare” om at skabe konverteringer eller salg. Det handler om at skabe præcis de konverteringer og salg, som har en stor og langsigtet værdi for vores kunde.

Et konkret eksempel

Arbejder man med et rejsebureau kunne man overveje at nedprioritere bjergbestigningsrejser, fordi den umiddelbare værdi pr. konvertering ikke er så høj, målgruppen er forholdsvis lille og de er dyre at anskaffe.

Har man dog et kendskab til bjergbestignings-miljøet ved man, at her gemmer sig loyale kunder, som yderligere elsker at rejse ofte. Giver man dem en god oplevelse på websitet, i bestillingsprocessen og på bjerget, kan man opnå nogle af de bedste ambassadører for ens virksomhed.

Jeg var personligt på min første bjergtur i 2016, hvor jeg rejste med vores kunde Kipling Travel. Her var det nærmest en almen lille turnus, at spørgsmålet “Hvor mange gange har du så rejst med Kipling Travel” kørte rundt om bordet. Jeg kan desværre ikke huske tallene, men jeg kan tydeligt huske, at der var få (som mig), der måtte sige “Dette er min første tur”.

Vil I høre, hvad vi ville gøre, hvis jeres virksomhed var vores?

Jeg tager meget gerne en uforpligtende snak med jer, hvis I ønsker at høre, hvordan vi ville gribe markedsføringen an for jeres virksomhed. Det eneste jeg kræver er, at I giver mig et indblik i, hvilken virksomhed I driver – for uden den vil mine råd i bedste fald være udmærkede.

I er velkomne til at ringe til mig på 38 41 03 20 eller sende en e-mail til [email protected].

Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen og bliv kontaktet af en af vores specialister.
Modtag inspiration, guides og spændende indsigter

Vores nyhedsbrev er målrettet beslutningstagere, der ønsker at blive holdt opdateret i en branche, der konstant er i udvikling.

Vi skriver typisk om:

  • Fra prospekt til ambassadør: Konkrete eksempler for hvordan man med marketing flytter kunder fra prospekt til lead, lead til kunde og (sidst men ikke mindst) kunde til ambassadør.

  • Opdateringer i branchen: Når det digitale landskab ændrer sig, kan det have stor betydning for jer. Vi holder jer opdateret og giver vores bud på, hvordan den konkrete opdatering vil have effekt.

  • Succeshistorier fra kunder: Udover at vi elsker at fejre vores (og vores kunders) succeser, så skal disse også inspirere til initiativer og metoder, I kan bruge.

  • Værktøjer til marketing: Meget lavpraktisk viser vi de værktøjer, der øger hastigheden og kvaliteten af vores arbejde. Altid med konkrete eksempler på, hvordan de kan benyttes.

 

Tilmeld dig her

Samtlige nyhedsbreve følger disse principper:

  • Kan læses på under 3 minutter
  • Relevante for beslutningstagere og generalister
  • Der er aldrig tale om reklamemails 

Kunne du bruge min artikel?

Hvis du kender andre, der kunne få glæde af artiklen, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele artiklen. Hvis du har input til artiklen eller konkrete spørgsmål til mig, er du velkommen til at kontakte mig her.