Udvalgte Instagram-kunder
“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”
Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset
“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”
Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland
”Vi har opnået de mål, vi havde sat os, men vi optimerer stadigvæk og er på rette vej. Hos Leadtime sker tingene ikke på et løst grundlag. De leverer et udførligt arbejde, er dynamiske og sætter sig ind i vores behov, hvilket er nøglen til at få det til at fungere”
Lars Gundersen
Ejer
Kipling Travel
Få det maksimale ud af jeres Instagram-annoncer
Hos Leadtime er vi specialiseret i SEO, PPC, leadgenerering og annoncering på sociale medier, hvor Instagram er en af de helt store spillere.
Alle vores Instagram-eksperter har minimum fem års erfaring, hvilket sikrer, at jeres penge bliver brugt mest effektivt. Vi prioriterer og investerer i forståelse af jeres forretning, så indsatserne ikke ”bare” giver leads, men deciderede salg i jeres virksomhed.
Vi hjælper naturligvis med alle de dele, der er væsentlige for god Instagram-annoncering, så I ikke skal bekymre jer om opsætning af annoncekonto, selektering af målgrupper, virksomhedsverifikation, tracking eller lign.
Typer af annoncering på Instagram
Billedannoncer
Billedannoncer er en fast del af de fleste Instagram-konti. Et godt billede kombineret med en god tekst kan være fremragende til at skabe synlighed for jeres virksomhed og produkter.
Story-annoncer
Vi har også mulighed for at placere en annonce mellem brugernes stories. Her er blikfang ekstremt vigtigt, da brugerne har en tendens til hurtigt at ”tappe” sig i gennem deres stories.
Videoannoncer
Med videoannoncer kan vi få et langt mere nuanceret budskab ud. Det kræver naturligvis velproducerede videoer, som er skabt med Instagram for øje.
Karruselannoncer
Her placeres flere billeder og/eller videoer i samme annonce, hvor brugeren kan swipe mellem dem. Det giver muligheden for at præsentere flere produkter, flere budskaber eller et stærkere funderet budskab.
Collection-annoncer
Denne annoncetype er egnet til webshops, hvor vi kan vise en serie af produkter og give brugeren direkte mulighed for at klikke sig ind og se eller købe det konkrete produkt.
Explore-annoncer
Explore-siden i Instagram er dér, hvor brugerne går hen for at opdage ny content. Her kan vi promovere jer for en specifik målgruppe og udvide jeres rækkevidde.
Reel-annoncer
Reels er et af de formater, der prioriteres mest af Instagram. Det er et videoformat med mulighed for længere videoer, hvilket åbner op for helt nye muligheder.
Vores typiske tilgang
To virksomheder er sjældent ens, og derfor skal Instagram-annoncering være skræddersyet til den enkelte virksomhed. Der er dog få frameworks, der med enkelte modifikationer passer på tværs af alle kunder. Et af disse handler om målretning og budgetfordeling, der sikrer at vi skaber de bedste resultater på kort og lang sigt.
Topfunnel
Her laver vi nogle lidt bredere målretninger, baseret på jeres målgruppe (eksempelvis baseret på demografi, geografi og adfærd). Vi laver denne baseret på jeres viden om markedet samt vores egen analyse af branchen og konkurrenterne. Derudover tester vi løbende, hvilke segmenter der reagerer mest positivt på annoncerne, så vi kan justere målgrupperne baseret på data.
Middle funnel
Her vises annoncerne for brugere, som har besøgt jeres hjemmeside eller interageret med opslag på jeres Instagram. Typisk er disse brugere lidt længere i deres købsrejse og har derfor behov for andre budskaber.
Bottom funnel
Her er det ofte retargeting mod personer, der har udført en konkret handling på hjemmesiden, som viser, at de er tæt på en handel. Dette kan eksempelvis være, at den besøgende har sammenlignet flere produkter, lagt i kurven, besøgt en kontaktside eller hentet en whitepaper.
Stiftet i 2008
Gns. kundelevetid på 4,4
4,7 på Trustpilot
Bliv kontaktet af en Instagram-specialist
Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.
Eller kontakt os direkte
Ved at ringe på 70 70 28 70
Ofte stillede spørgsmål
Bør vi lave Instagram-annoncering?
Svaret afhænger af virksomheden og jeres overordnede marketingbudget. Instagram har en enorm brugerbase i Danmark med over 2,6 millioner brugere – og med en bred spredning på køn og alder. Derfor vil langt størstedelen af alle virksomheder kunne få gode resultater ud af en strategisk indsats på Instagram.
Er jeres marketingbudget dog begrænset, så kræver det en prioritering af alle de kanaler, der kunne være interessante i en samlet marketingstrategi.
For nogle virksomheder vil det give mening at arbejde med SEO og Google Ads, før man starter annoncering på Instagram, da det sikrer et godt fundament og at man griber de kunder, som allerede aktivt søger efter jeres produkt.
For andre virksomheder vil push-medier som Instagram, Facebook og LinkedIn være den bedste start, hvis der i større grad skal skabe et behov, oplyse om en ny løsning eller styrkes et brand.
Hvad er vigtigt ved valg af Instagram-bureau?
Det er vigtigt at forholde sig til, hvem der rent faktisk kommer til at sidde med jeres konto – da resultaterne i størst grad afhænger af kvaliteten af de timer, en specialist lægger i jeres annoncekonto.
Derudover er det vigtigt at få en aftaleramme, der tilgodeser muligheden for at justere efter behov. Lad med andre ord være med at tegne en kontrakt, der binder jer i mere end 12 måneder, da det fjerner jeres mulighed for at handle baseret på markedet og performance.
Sidst men ikke mindst, så handler det om en god mavefornemmelse. Sæt god tid af til at tale med en lille håndfuld bureauer og lad dem præsentere deres fremgangsmetode og måde at samarbejde på.
Skal man have en ”stor profil” for at annoncere på Instagram?
Med stor profil menes der, om man har behov for at have en konto med mange likes, før man kan opleve en positiv effekt.
Og her er svaret nej.
Instagram-annoncering kan sagtens fungere, selvom I slet ikke har haft en profil tidligere. Så opretter vi naturligvis én til formålet. Det er naturligvis en hjælp, hvis I allerede har en velrenommeret profil på Instagram, da det kan bruges i opbygningen af målgrupper.