Markedsføring for B2B-virksomheder

Få succes med at markedsføre og sælge jeres produkter til andre virksomheder.

+15 års erfaring med B2B-marketing

Siden 2008, hvor Leadtime blev stiftet, har vi arbejdet med B2B-virksomheder og haft det som et af vores primære områder.

Vi tager vores egen medicin

Ligesom vi hjælper andre B2B-virksomheder med at få kunder gennem markedsføring, benytter vi præcis samme metoder og værktøjer til at få vores egne kunder.

Altid kvalitet over kvantitet

Det er særligt vigtigt inden for B2B-markedsføring, at vi får skåret ind til benet, så jeres sælgere ikke spilder værdifuld tid på leads, der ikke har et reelt potentiale.

Personlig kontakt med specialisterne

Det er afgørende for jeres succes, at vores specialister forstår jeres forretning i dybden. Derfor har I direkte kontakt med de specialister, der laver arbejdet for jer.

Eksperter i komplekse kunderejser

Ønsker I at få flere værdifulde B2B-kunder, som kan hjælpe jer med at stabilisere og vækste jeres forretning? Hos Leadtime har vi siden 2008 primært arbejdet med B2B-virksomheder og komplekse kunderejser. Vi har systemer, fremgangsmetoder og erfaring, som sikrer jer optimal markedsføring inden for B2B.

Specialister med 5 års erfaring

Fordi vi arbejder med komplekse produkter og kunderejser, sætter vi store krav til alle vores ansatte. Vi ansætter udelukkende specialister med 5 års erfaring på deres felt, hvilket betyder, at jeres markedsføring altid er i de bedste hænder. Netop denne erfaring oplever vores andre kunder som en stor fordel, når de værdifulde B2B-kunder skal findes.

Book et møde med en specialist

Vi tilbyder altid et uforpligtende møde, hvor vi bliver klogere på jeres virksomhed, situation og ambitioner. Her ender vi altid med at præsentere konkrete planer, forventninger og budgetter.

Vil du tale med en specialist?

Så ring på 70 70 28 70

Trustpilot-badge
Fremragende score på Trustpilot
Se anmeldelser her

Bliv kontaktet af en specialist

Udfyld formularen og vi kontakter dig inden for 1-2 hverdage.
Case: Kipling Travel

Stigning i ROAS på 42% i 2023 sammenlignet med 2022

Udvalgte kundeudtalelser

Board Company
ScanSolutions
Visit Greenland
Topcall

“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”

Mette Winther (Lagkagehuset)

Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset

“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”

Mads Lumholt (Visit Greenland)

Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland

”Vi har opnået de mål, vi havde sat os, men vi optimerer stadigvæk og er på rette vej. Hos Leadtime sker tingene ikke på et løst grundlag. De leverer et udførligt arbejde, er dynamiske og sætter sig ind i vores behov, hvilket er nøglen til at få det til at fungere”

Lars Gundersen fra Kipling Travel

Lars Gundersen
Ejer
Kipling Travel

Vores ekspertise

Udover mange års erfaring med de forskellige marketingkanaler, så har vi meget praktisk erfaring med B2B-markedsføring.

Det betyder ikke, at vi blot har ét færdigt setup, som vi kan implementere, da alle virksomheder er unikke og skal håndteres derefter.

Det betyder dog, at vi kan skære genvej rigtig mange steder og dermed spare nogle af lærepengene. I kommer, med andre ord, hurtigere frem til resultater, som I kan mærke på bundlinjen.

Det betyder også, at vi løbende arbejder med B2B-initiativer på tværs af mange andre B2B-virksomheder i andre brancher, hvorfra vi opbygger en stærkere erfaring, som kommer jer til gode.

Værktøjer vi arbejder med

Når I skal ramme travle beslutningstagere, er det vigtigt, at man er til stede på de rigtige kanaler – på den rigtige måde. Derfor har vi en bred vifte af værktøjer og metoder, vi kan bruge til netop at finde disse typer kunder. Herunder kan du læse om nogle af de metoder, vi ofte bruger, når vi arbejder med markedsføring for B2B-virksomheder.

Forbedrede målgrupper

Gennem vores egen researchafdeling har vi adgang til unikke data på forskellige kundesegmenter, som vi kan fordre LinkedIn, Google og Facebook med, hvilket hjælper deres algoritme med hurtigere at få sporet sig ind på jeres ideelle målgruppe. Vi har store databaser over beslutningstagere, hvor vi nemt kan filtrere på rolle, erfaringsniveau, virksomhedsstørrelse eller lign.

Leadgenerering til sælgere

For nogle B2B-virksomheder er en af de mest effektive metoder stadig den ”gode gamle” med opsøgende salg/mødebooking. Vi har forfinet den proces med intelligent leadgenerering, hvor vi finder frem til de rette virksomheder, den rette beslutningstager og (ikke mindst) et direkte mobilnummer til vedkommende. Dette gør jeres sælgere så effektive som muligt.

LinkedIn-annoncering

LinkedIn har en unik fordel, når det kommer til B2B-annoncering. Her hjælper vi jer med at ramme de helt rette beslutningstagere og influenter hos de virksomheder, I ønsker at få som kunder. Vi arbejder med frameworks, hvor vi arbejder med potentielle kunder i forskellige stadier af deres kunderejse – helt fra et koldt lead til et booket møde.

Zapier til bedre tracking

En vigtig komponent i B2B-markedsføring er ordentlig feedback til de forskellige annonceplatforme. Vi benytter Zapier til at muliggøre denne feedback på en måde, der ikke kræver udvikling fra jeres side. Det kan være alt fra et simpel Excel-ark, hvor I angiver kvaliteten af et lead, til den komplette løsning, hvor vi laver integration til jeres CRM-system.

Dripify til automatisering

Ved hjælp af Dripify kan vi opsætte smarte automatiseringer på LinkedIn, der kan hjælpe jeres sælgere med mere effektivt at bruge LinkedIn til at forbinde og skabe relationer med potentielle kundeemner. Vi kombinerer typisk Dripify med vores research-arbejde, så vi kan lave mere specifikke målretninger og dermed øge andelen der bliver til et booket møde.

Email-marketing

Email-marketing kan være et ekstremt stærkt værktøj i forbindelse med B2B-marketing. Hvis det er opsat rigtigt, kan det hjælpe med at gøre kolde leads varmere, få leads til at blive kunder og øge loyaliteten i jeres kundebase. Vi arbejder med segmenteringer af modtagerne, oprettelse af intelligente flows og opbygning af kampagnemails.

Best practices

Det er altafgørende, at man er i stand til at skabe mange touch points med målgruppen, da beslutningsprocessen er lang – og med mange overvejelser.

I de fleste B2B-cases har vi fokus på at få flyttet kunden fra earned media over til owned media. Earned media kan eksempelvis være LinkedIn, hvor vi skal betale for hver visning, hvor owned media kan være email-marketing, hvor vi ikke på samme måde betaler for den fremadrettet kommunikation – og hvor vi kan kommunikere mere direkte.

I modsætning til mange B2C-forretninger, hvor mange anmeldelser er en god ting, så skal man i B2B-markedsføring i langt højere grad have fokus på kvalitet fremfor kvantitet. Vi hjælper jer med at lokaliserer de største fordele og ulemper ved produktet og komme med anbefalinger ift. udarbejdelse af cases, der på bedst mulig vis forklarer udbyttet og fjerner potentielle tvivler.

Udover cases, så bør I også arbejde med andre metoder til at opbygge tillid. Det kan eksempelvis være partnerskaber, certificeringer, nomineringer og modtagelse af priser.

Fordi den typiske B2B-kunde vil bruge mere tid på at gennemgå en potentiel ny leverandør, er det ekstra vigtigt, at der kun bruges logoer/badges, hvis det er relevant for den kvalitet, I leverer.

Selvom fokus altid vil være på den endelig konvertering, så er det vigtigt at opsætte en række mindre konverteringer, som kan være med til at intensivere markedsføringen mod kundeemner, der har udvist interesse.

Udover at måle antal salg/kontakter/møder, så måler vi typisk også på ting som at brugeren har set vigtige sider, brugt meget tid på hjemmesiden, hentet en e-bog, skrevet sig op til et nyhedsbrev eller set udvalgte videoer.

Vi sætter naturligvis værdi på de forskellige typer af konverteringer, så algoritmen forstå, hvilke handler der har mest værdi.