Case: Kipling Travel
Stigning i ROAS på 42% i 2023 sammenlignet med 2022
Udvalgte kundeudtalelser
“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”
Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset
“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”
Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland
”Vi har opnået de mål, vi havde sat os, men vi optimerer stadigvæk og er på rette vej. Hos Leadtime sker tingene ikke på et løst grundlag. De leverer et udførligt arbejde, er dynamiske og sætter sig ind i vores behov, hvilket er nøglen til at få det til at fungere”
Lars Gundersen
Ejer
Kipling Travel
Vores ekspertise
Udover mange års erfaring med de forskellige marketingkanaler, så har vi meget praktisk erfaring med B2B-markedsføring.
Det betyder ikke, at vi blot har ét færdigt setup, som vi kan implementere, da alle virksomheder er unikke og skal håndteres derefter.
Det betyder dog, at vi kan skære genvej rigtig mange steder og dermed spare nogle af lærepengene. I kommer, med andre ord, hurtigere frem til resultater, som I kan mærke på bundlinjen.
Det betyder også, at vi løbende arbejder med B2B-initiativer på tværs af mange andre B2B-virksomheder i andre brancher, hvorfra vi opbygger en stærkere erfaring, som kommer jer til gode.
Værktøjer vi arbejder med
Når I skal ramme travle beslutningstagere, er det vigtigt, at man er til stede på de rigtige kanaler – på den rigtige måde. Derfor har vi en bred vifte af værktøjer og metoder, vi kan bruge til netop at finde disse typer kunder. Herunder kan du læse om nogle af de metoder, vi ofte bruger, når vi arbejder med markedsføring for B2B-virksomheder.
Forbedrede målgrupper
Gennem vores egen researchafdeling har vi adgang til unikke data på forskellige kundesegmenter, som vi kan fordre LinkedIn, Google og Facebook med, hvilket hjælper deres algoritme med hurtigere at få sporet sig ind på jeres ideelle målgruppe. Vi har store databaser over beslutningstagere, hvor vi nemt kan filtrere på rolle, erfaringsniveau, virksomhedsstørrelse eller lign.
Leadgenerering til sælgere
For nogle B2B-virksomheder er en af de mest effektive metoder stadig den ”gode gamle” med opsøgende salg/mødebooking. Vi har forfinet den proces med intelligent leadgenerering, hvor vi finder frem til de rette virksomheder, den rette beslutningstager og (ikke mindst) et direkte mobilnummer til vedkommende. Dette gør jeres sælgere så effektive som muligt.
LinkedIn-annoncering
LinkedIn har en unik fordel, når det kommer til B2B-annoncering. Her hjælper vi jer med at ramme de helt rette beslutningstagere og influenter hos de virksomheder, I ønsker at få som kunder. Vi arbejder med frameworks, hvor vi arbejder med potentielle kunder i forskellige stadier af deres kunderejse – helt fra et koldt lead til et booket møde.
Zapier til bedre tracking
En vigtig komponent i B2B-markedsføring er ordentlig feedback til de forskellige annonceplatforme. Vi benytter Zapier til at muliggøre denne feedback på en måde, der ikke kræver udvikling fra jeres side. Det kan være alt fra et simpel Excel-ark, hvor I angiver kvaliteten af et lead, til den komplette løsning, hvor vi laver integration til jeres CRM-system.
Dripify til automatisering
Ved hjælp af Dripify kan vi opsætte smarte automatiseringer på LinkedIn, der kan hjælpe jeres sælgere med mere effektivt at bruge LinkedIn til at forbinde og skabe relationer med potentielle kundeemner. Vi kombinerer typisk Dripify med vores research-arbejde, så vi kan lave mere specifikke målretninger og dermed øge andelen der bliver til et booket møde.
Email-marketing
Email-marketing kan være et ekstremt stærkt værktøj i forbindelse med B2B-marketing. Hvis det er opsat rigtigt, kan det hjælpe med at gøre kolde leads varmere, få leads til at blive kunder og øge loyaliteten i jeres kundebase. Vi arbejder med segmenteringer af modtagerne, oprettelse af intelligente flows og opbygning af kampagnemails.
Best practices
Mange touch points
Det er altafgørende, at man er i stand til at skabe mange touch points med målgruppen, da beslutningsprocessen er lang – og med mange overvejelser.
Fokus på owned media
I de fleste B2B-cases har vi fokus på at få flyttet kunden fra earned media over til owned media. Earned media kan eksempelvis være LinkedIn, hvor vi skal betale for hver visning, hvor owned media kan være email-marketing, hvor vi ikke på samme måde betaler for den fremadrettet kommunikation – og hvor vi kan kommunikere mere direkte.
Brug cases
I modsætning til mange B2C-forretninger, hvor mange anmeldelser er en god ting, så skal man i B2B-markedsføring i langt højere grad have fokus på kvalitet fremfor kvantitet. Vi hjælper jer med at lokaliserer de største fordele og ulemper ved produktet og komme med anbefalinger ift. udarbejdelse af cases, der på bedst mulig vis forklarer udbyttet og fjerner potentielle tvivler.
Opbygning af tillid
Udover cases, så bør I også arbejde med andre metoder til at opbygge tillid. Det kan eksempelvis være partnerskaber, certificeringer, nomineringer og modtagelse af priser.
Fordi den typiske B2B-kunde vil bruge mere tid på at gennemgå en potentiel ny leverandør, er det ekstra vigtigt, at der kun bruges logoer/badges, hvis det er relevant for den kvalitet, I leverer.
Brug mikrokonverteringer
Selvom fokus altid vil være på den endelig konvertering, så er det vigtigt at opsætte en række mindre konverteringer, som kan være med til at intensivere markedsføringen mod kundeemner, der har udvist interesse.
Udover at måle antal salg/kontakter/møder, så måler vi typisk også på ting som at brugeren har set vigtige sider, brugt meget tid på hjemmesiden, hentet en e-bog, skrevet sig op til et nyhedsbrev eller set udvalgte videoer.
Vi sætter naturligvis værdi på de forskellige typer af konverteringer, så algoritmen forstå, hvilke handler der har mest værdi.