Glen Michaelsen
SEO-specialist med 16 års erfaring​

Sådan steg ROI på Ads-kampagne med 65,5%

Til at begynde med havde GreenMatch en ROI på 13,3%. Blot et år efter opnåede selvsamme Ads-kampagne en ROI på 78,8%. Samtidig steg antallet af konverteringer med 163%. Læs hvordan vi gjorde her.

 

Kort om GreenMatch

GreenMatch er en online sammenligningstjeneste, som giver dig muligheden for at bestille uforpligtende tilbud på grønne energikilder. GreenMatch er i dag Danmarks førende sammenligningstjeneste inden for grøn energi.

 

Resultater

  • 74,29% flere sessioner er kommet gennem Google Ads
  • ROI steget fra 13,3% til 78,8% på 12 måneder
  • Antallet af konverteringer er steget med 163% på 12 måneder
  • Markedsleder inden for prissammenligning af grøn energi

 

Sådan gjorde vi

Herunder får du et indblik i, hvordan vi hjalp GreenMatch med at skabe markant vækst.

 

Forståelse for produktet

Inden vi begyndte at fordybe os i Ads-kontoen, startede vi med at sætte os grundigt ind i produkterne. GreenMatch har især fokus på at sælge luft til luft varmepumper, luft til vand varmepumper og jordvarmeanlæg.

Dette var væsentligt, da salget af varmepumper er sæsonpræget. Eksempelvis egner luft til luft varmepumper sig særdeles godt til sommerhuse, hvorfor vi især havde fokus på at promovere disse i foråret op til sommersæsonen.

 

Optimering af Google Ads-konto

Næste led i processen var gennemgang af Ads-kontoen. Det første problem vi stødte på her, var at mange af produkterne var blandet i de samme annoncegrupper. Her så vi en klar mulighed for at segmentere produkterne i deres egne annoncegrupper med det formål at forbedre klikprisen samt konverteringsraten.

En anden problemstillingen i GreenMatchs konto var, at prioriteringer af de forskellige produkter ikke harmonerede med hvor stor profit de potentielt kunne generere. Det krævede, at vi måtte starte forfra med store dele af kontoen og bygge nye annoncegrupper op fra bunden.

 

Implementering af mobilvenlige landingssider

GreenMatch er en teksttung hjemmeside med en masse produktinformation. Al denne tekst fungerede ikke godt på smartphones og tablets. Derfor lagde vi vægt på, at få tilpasset landingssiderne til disse enheder.

Måden hvorpå vi gjorde dette, var primært ved at skære ned på tekst, så man på smartphone og tablet kun bliver præsenteret for den information, der er højest nødvendig.

 

Opsætning af remarketing

Vi startede ligeledes remarketing-kampagner op. Disse kampagner blev eksponeret for besøgende på GreenMatch, som havde været inde på relevante landingssider, uden at bestille et tilbud. Dette tiltag havde en stor effekt og udgjorde en betydelig del af det samlede antal konverteringer.

 

Hvad har væksten betydet for GreenMatch?

Ads er blevet en rigtig god forretning for GreenMatch. Væksten er steget markant og ROI’en er skudt i vejret. Tiltagene på det danske marked har givet GreenMatch blod på tanden, hvorfor de har planer om at udvide modellen til markeder i andre lande.

 

Resumé

Nye optimerede annoncegrupper, retmæssig prioritering af produkter og succes med remarketing kampagner har gjort en kæmpe forskel for GreenMatch. Dette har resulteret i, at GreenMatch i dag er Danmarks største sammenligningsportal inden for bæredygtige energikilder.

Skal vi tage en snak?
Udfyld formularen og bliv kontaktet af en af vores specialister.
Modtag inspiration, guides og spændende indsigter

Vores nyhedsbrev er målrettet beslutningstagere, der ønsker at blive holdt opdateret i en branche, der konstant er i udvikling.

Vi skriver typisk om:

  • Fra prospekt til ambassadør: Konkrete eksempler for hvordan man med marketing flytter kunder fra prospekt til lead, lead til kunde og (sidst men ikke mindst) kunde til ambassadør.

  • Opdateringer i branchen: Når det digitale landskab ændrer sig, kan det have stor betydning for jer. Vi holder jer opdateret og giver vores bud på, hvordan den konkrete opdatering vil have effekt.

  • Succeshistorier fra kunder: Udover at vi elsker at fejre vores (og vores kunders) succeser, så skal disse også inspirere til initiativer og metoder, I kan bruge.

  • Værktøjer til marketing: Meget lavpraktisk viser vi de værktøjer, der øger hastigheden og kvaliteten af vores arbejde. Altid med konkrete eksempler på, hvordan de kan benyttes.

 

Tilmeld dig her

Samtlige nyhedsbreve følger disse principper:

  • Kan læses på under 3 minutter
  • Relevante for beslutningstagere og generalister
  • Der er aldrig tale om reklamemails 

Kunne du bruge min artikel?

Hvis du kender andre, der kunne få glæde af artiklen, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele artiklen. Hvis du har input til artiklen eller konkrete spørgsmål til mig, er du velkommen til at kontakte mig her.