Kurser i Google Analytics

Vi tilbyder Google Analytics kurser til ethvert niveau. Forstå den data, I løbende indsamler om jeres brugere, og lær at bruge den korrekt i jeres videre online markedsføring. Dét er værdifuldt.

Bliv klar til Google Analytics 4

Fra juli 2023 rulles Google Analytics 4 ud, hvilket betyder nyt interface, nye rapporteringsmuligheder og nye krav til tracking. Lær GA4 godt at kende.

Aflæs jeres brugeres adfærd

Forstå hvad der får de besøgende til at blive på hjemmesiden, og hvad der får dem til at smutte igen. Bliv klogere på, hvad der for brugerne til at konvertere.

Google Analytics-kurser på alle niveauer

Vi underviser både begyndere og øvet i GA. Måske har I ikke oprettet en konto endnu – måske mangler i blot den sidste smule viden for fuldt udbytte.

Kursus med erfaren GA-specialist

Vi har arbejdet med Google Analytics i +15 år, og bruger dagligt værktøjet til at aflæse resultater af den markedsføring, vi udfører for vores kunder.

Hør mere om kursus i Google Analytics

Uanset om I selv administrere jeres online markedsføring, eller om I har et bureau til det, så kan et Google Analytics-kursus være godt givet ud. Her lærer I at forstå den trafik og adfærd jeres brugere har på jeres hjemmeside.

Dataene, som spores og indsamles i GA, kan I med fordel bruge til at planlægge jeres fremtidige markedsførings-strategi. I kan blandt andet se, hvilke marketingkanaler flest brugere konverterer gennem, hvornår de frafalder hjemmesiden og meget mere.

Til juli 2023 udgår det nuværende Google Analytics Universal (UA) og erstattes med Google Analytics 4 (GA4). Det betyder, at hele interface ændrer sig, og at tracking-metoden vil ændre sig betydeligt.

Vil I have vores hjælp til omstillingen? Så udfyld formularen og hør mere om vores Google Analytics-kursus.

Vil du tale med en specialist?

Så ring på 70 70 28 70

Bliv kontaktet af en Google Analytics-specialist

Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.

Udvalgte SEO kunder

Kipling Travel
Board Company
Judan Advokater
Visit Greenland

“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”

Mette Winther (Lagkagehuset)

Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset

”Vi har et godt samarbejde med Leadtime, som både er dygtige til at håndtere alt det praktiske omkring vores Google Ads samt at inspirere os med de nyeste muligheder inden for online markedsføring. De reagerer hurtigt på vores ønsker og er gode til at styre vores budgetter og få mest muligt ud af dem. De personer vi samarbejder med hos Leadtime er ærlige og rare mennesker, som jeg har stor tillid til”

Gitte Baungaard (Alinea)

Gitte Baungaard
Marketingchef
Alinea, Egmont

“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”

Mads Lumholt (Visit Greenland)

Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland

Google Analytics kurser for nybegyndere og øvede

Vi tilbyder vores Analytics-kurser på to niveauer; for nybegyndere og øvede. I kan altså drage nytte af vores viden, uagtet om I endnu ikke har oprettet en GA-konto, eller om I blot har brug for at blive endnu skarpere på den data, I har adgang til her.

Google Analytics – Begyndere

På dette Google Analytics kursus gennemgår vi alt det basale, I skal vide om værktøjet. I bliver klædt på til selv at oprette en konto, opsætte relevant sporing, samt aflæse den data, der efterfølgende samler sig i værktøjet. Ligeledes gennemgår vi simple teknikker til, hvordan I i jeres markedsføring kan bruge den viden, I kan trække ud af GA.

Google Analytics – Avanceret

Har I allerede oprettet en GA-konto, og gør I brug af værktøjet på et nogenlunde niveau? Så kan vores avancerede Google Analytics kursus give jer den sidste fornødne viden til at få 100% potentiale ud af værktøjet. Her arbejder vi med avancerede segmenter, opsætning af Custom Report, tilpassede målretninger og meget mere.

Bliv klogere på jeres data

Uanset hvilket Google Analytics kursus I benytter, kommer vi ind på, hvordan I bruger den data, som værktøjet indsamler. Herunder kan I læse om det data, I finder i GA4 – listen er dog ikke udtømmende.

1. Demografi

Under demografi kan I blive klogere på, hvor jeres brugere befinder sig, deres køn, alder, interesser og sprog. I kan med fordel korrigere jeres markedsføring herefter – eksempelvis ved at udgive indhold på det sprog, størstedelen af din brugerskare taler.

 

2. Anskaffelse

Under anskaffelse finder I frem til, hvor mange brugere der har besøgt jeres hjemmeside indenfor den satte tidsperiode. I kan samtidig se, hvilke marketingkanaler brugerne er kommet igenne. Dermed kan I aflæse, hvilke marketingaktiviteter der generer mest trafik.

3. Engagement

Her ser I, hvor længe jeres brugere i gennemsnit er på jeres sider og hvilke sider de besøger. Det er også her, I kan se, hvilke hændelser de besøgende gennemfører. En hændelse kan eksempelvis være at udfylde en kontaktformular, tilmelde sig et nyhedsbrev eller klikke på et telefonnr.

 

4. Teknik

Under teknik finder I alt data, der relaterer sig til den enhed, som brugeren har besøgt jeres hjemmeside med – herunder type af enhed, styresystem, browser og skærmstørrelse. Således kan I tilpasse jeres indhold til den enhedstype, som flest brugere benytter.

Case

Sådan steg GreenMatchs ROI fra 13,3 % til 78,8 %

Google Ads påvirker kanaler

Derfor er Google Analytics guld værd

Data er guld værd – især når dataene vedrører potentielle kunder. Ved at spore jeres besøgendes adfærd i Analytics, giver I jer selv de bedste forudsætninger, for at blive bedre til at påvirke jeres kunder online.

Gennem jeres Google Analytics data vil I få mulighed for at gennemskue, hvad det er ved jeres site, som får jeres besøgende til at blive, samt hvornår de mister interessen og beslutter sig for at forlade jeres side.

Selvom I har et marketingbureau, er det en god idé at investere i et Analytics kursus, da I på den måde vil være i stand til at følge med hvilke resultater jeres marketing-bureau lever og hvorvidt resultaterne lever op til jeres forventninger.

Lær af vores erfaringer

Selv har vi arbejdet med Google Analytics i over 14 år – helt præcist siden 2008, hvor Leadtime blev stiftet. Vi laver online markedsføring på mange forskellige kanaler for mange forskellige brancher. Google Analytics har altid ageret flagskib for vores strategiplanlægning, fordi værktøjet detaljeret fortæller os, hvordan brugerne agerer på vores marketing-tiltag.

 

Tag ved lære af vores mange års erfaring. På et Google Analytics kursus hos os, undervises du af én af de specialister, som hver dag sidder med værktøjet åbent og navigerer i vores kunders data. Vi fortæller åbent om de lærdomme, vi har fået på vejen, så I kan arbejde endnu mere effektivt med jeres marketing data.

Stiftet i 2008

Gns. kundelevetid på 4,4

4,7 på Trustpilot

Læs mere om vores Google Analytics kurser

Når vi afholder kurser, gør vi os altid umage i at møde virksomheden dér, hvor de er. Det vil sige, at kurset tilpasses jeres kendskabsniveau til og nuværende arbejde med Google Analytics.

Vi arbejder konkret med jeres case, og tager derfor udgangspunkt i den data i har, eller de udfordringer I står overfor. Læs mere om vores kurser herunder.

Vi bruger selv Google Ads

Bliv kontaktet af en Google Analytics-specialist

Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.

Eller kontakt os direkte

Ved at ringe på 70 70 28 70

5 spørgsmål til jeres kursus-afholder

Du kan se vores priser herunder:

Google Analytics kursus – begyndere: 8.000 kr. eks. moms

Google Analytics kursus – avanceret: 12.000 kr. eks. moms

På alle vores kurser er der plads til 10 kursister.

For Google Analytics – begyndere:

Jeres marketingfolk vil efter kurset selv kunne oprette, tilknytte og administrere en Analytics konto. De vil vide hvordan man opsætter vigtige mål og filtre, samt hvordan de aflæser data efter basalt behov. De vil kunne forstå grundlæggende viden om adfærd hos jeres brugere. Ligeledes vil medarbejderne kunne opsætte Analytics konti til knyttet til fremtidige hjemmesider, hvis det biver nødvendigt.

For Google Analytics – avanceret:

Jeres marketingfolk vil efter kurset have værktøjerne til at kunne få endnu mere ud af jeres nuværende data om besøgende på hjemmesiden. De vil være i stand til at opsætte en Custom Report, hvor I selv kan tilpasse hvilken data, I ønsker et hurtigt overblik over. De vil desuden vide hvordan man opretter avancerede segmenter, tilpasser vigtige underretninger og meget mere.

Vi afholder Google Analytics kurser på vores kontor på Nørre Voldgade 94, 2., 1358 København K.

Ønsker I en anden lokation, er det muligt at aftale således. Afhængigt af hvor kan der være et ekstra lille gebyr for kørsel mv.

Hvis I styrer jeres egen markedsføring, og ikke har et bureau eller andet ekstern led til at assistere jer her, så er det essentielt, at I også mestrer Google Analytics eller et lignende værktøj. Det er her, I får alle svar på, hvordan jeres markedsføringstiltag virker. Strategiske beslutninger som skal tage jeres virksomhed til nye højder, bør altid træffes på baggrund af data og ikke mavefornemmelse.

Hvis I bruger en ekstern partner til markedsføring, så kan det stadig være en god idé at have kendskab til Analytics. Således opnår I større forståelse for de tal, som jeres marketingfolk rapporterer tilbage til jer, og I kan ligeledes følge med i markedsføringens udvikling.

Leadtime blev stiftet i 2008, og vi har siden da brugt Analytics som vores primære analyse-værktøj. Dagligt laver vi markedsføring for et væld af forskellige virksomheder. Alle beslutninger vi tager, træffes på baggrund af resultater fra vores tidligere tiltag. Her er Analytics essentielt til at give os den rette data.

Jeres underviser har derfor mange års erfaring i værktøjet, og sidder dagligt med det. Vi er desuden trænet i videreformidling af Analytics’ kunnen, eftersom vi som minimum månedligt rapporterer tilbage til vores kunde, ud fra den data vi finder her.