Udvalgte Facebook Ads kunder
“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”
Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset
”Vi har et godt samarbejde med Leadtime, som både er dygtige til at håndtere alt det praktiske omkring vores Google Ads samt at inspirere os med de nyeste muligheder inden for online markedsføring. De reagerer hurtigt på vores ønsker og er gode til at styre vores budgetter og få mest muligt ud af dem. De personer vi samarbejder med hos Leadtime er ærlige og rare mennesker, som jeg har stor tillid til”
Gitte Baungaard
Marketingchef
Alinea, Egmont
“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”
Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland
Udnyt Facebooks kæmpe markedsføringspotentiale
Facebook har 3,5 millioner danske brugere, hvoraf 2,2 millioner af dem tjekker Facebook dagligt. Der er et kæmpe potentiale i at markedsføre sig på Facebook. Dette bør I drage fordel af, hvis I ikke bare ønsker at følge med konkurrenterne – men gerne vil foran.
En af de faktorer som taler for at benytte PPC markedsføring i form af annoncering på Facebook er, at I har mulighed for at målrette jeres kampagner til helt specifikke segmenter. Dette gøres ved at filtrere i brugernes alder, deres køn, sider som de følger – og mange flere parametre.
Med Facebook annoncering kan I opnå;
- øget trafik på jeres hjemmeside, genereret via Facebook
- højere eksponering af produkter og kampagner
- flere køb fra eksisterende kunder gennem retargeting
Vigtige elementer ved Facebook-annoncering
Der er mange ting, der skal være styr på, hvis man ønsker at maksimere effekten af sine indsatser på Facebook. Som Facebook-bureau sørger vi naturligvis for at gennemgå alle tingene og finde løsninger, der passer på jeres virksomhed og med jeres budget.
1. Kreativer
Kreativer er en betegnelse for billedet eller videoen som bruges i annoncen. Det er essentielt for god Facebook-annoncering, at der er gode kreativer. Med gode kreativer får du nemlig større rækkevidde, et skarpere budskab og mere branding for annoncebudgettet.
2. Tracking
Vi skal opsætte målbare events på hjemmesiden, der repræsenterer stor værdi for jeres virksomhed. Det kan være udfyldelse af kontaktformular, tilmelding til nyhedsbrev, download af whitepaper, tilmelding til webinar, køb på webshop eller lign.
3. Værditilskrivning
Hvis vi kan sætte værdi på de forskellige handlinger, så kan vi træne Facebooks algoritme i at skabe kunder med høj livstidsværdi. Vi kan enten sætte statiske værdier på forskellige hændelser eller – endnu bedre – sende værdier tilbage fra CRM-system med omsætnings- og salgsdata.
4. Løbende optimering
Løbende optimering handler om at reagere på de data, der kommer ind i Facebook, teste nye ting af og træffe strategiske valg ift., hvordan budgettet bruges bedst. Her kan vi kontinuerligt sørge for at øge performance af Facebook-annonceringen og hæve jeres investeringsafkast.
Case
Sådan steg GreenMatchs ROI fra 13,3 % til 78,8 %
Mere end bare et Facebook-bureau
Hos Leadtime prioriterer vi meget tid til at dykke ned i vores kunders forretning, fordi vi ved, hvor meget det kan øge performance. Først når vi kender jeres forretning og kernemålgruppe, kan vi skærpe budskaberne og målgruppen yderligere.
Helt konkret betyder det, at vi stiller spørgsmål som eksempelvis:
- Hvilke af jeres produkter har den højeste avance
- Hvorfor vælger kunderne jeres produkt?
- Hvad gør jeres produkter bedre end konkurrenternes?
- Hvor meget tjener I gennemsnitligt på et produkt?
- Hvorfor er I dyrere end alle konkurrenterne?
En vigtig opgave med Facebook-annoncering er nemlig at ramme de følelser, der kan få jeres målgruppe til at købe – og det kan vi kun, hvis vi kender jeres virksomhed rigtig godt.
Derfor arbejder vi heller ikke ”kun” inde i Facebook Business Manager, hvis vi vurderer, at vores tid er bedre brugt på at lave jeres tracking, optimere landingssiden, opsætte en split-test eller noget fjerde.
Derfor mener vi, at vi er mere end et Facebook-bureau – da vi generelt forsøger at agere som var vi en del af jeres virksomhed. For at opnå dette har vi ingen salgsafdeling eller mellemledere – kun specialister, som er i direkte kontakt med de kunder, de arbejder for.
Stiftet i 2008
Gns. kundelevetid på 4,4
4,7 på Trustpilot
Bliv kontaktet af en Facebook Ads-specialist
Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.
Vil du tale med en specialist?
Så ring på 70 70 28 70
Ofte stillede spørgsmål
Hvad koster Facebook-annoncering?
Både prisen pr. tusind visning (CPM) og det anbefalede budget er forskelligt fra branche til branche – og fra virksomhed til virksomhed. Typisk bliver prisen pr. visning dyrere, hvis man går efter et lille segment, fremfor hvis man målretter mod en bred målgruppe. Selvom det rette budget er meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, så bør man som minimum kunne investere 10.000 kr. pr. måned, før det giver mening.
Kan vi selv køre annoncer på Facebook?
I teorien kan I sagtens. I får altid fuldt ejerskab over (og adgang til) jeres Facebook Business Manager. I vil derfor både have mulighed for arbejde videre i oprettede kampagner og starte nye. Det kræver dog ekspertise og erfaring at køre Facebook-annoncer, som giver høj performance, så det skal i have in mente.
Kræver det mange følgere på Facebook?
Nej, man vil sagtens kunne køre effektiv og værdiskabende Facebook-annoncering uden en eneste følger. Det kræver udelukkende, at I har en profil, som kan kobles sammen med jeres Facebook Business Manager. Vi hjælper både med oprettelse og/eller sammenkobling. Når det er sagt, så kan det sagtens have en positiv effekt, hvis I har mange relevante følgere på jeres side.
Hører Facebook og Instagram sammen?
Ja, begge platforme er ejet af Meta. Det betyder også, at man som udgangspunkt altid vil køre (og spejle) de samme annoncer på tværs af Facebook og Instagram. Vores anbefaling vil altid være at køre på begge kanaler samtidigt, da vi blot åbner muligheden for at blive vist for flere mennesker i den bedste del af jeres målgruppe. Det kræver ikke større administration at køre på begge, da både Facebook- og Instagram-annoncering styres fra samme Business Manager.
Hvor hurtigt kommer resultaterne?
Det afhænger primært af hvor komplekst et produkt I har – samt hvor modnet jeres målgruppe er ift. at købe produktet. Har I et relativt simpelt produkt med en stor efterspørgsel, ser vi typisk tydelige effekter af markedsføringen blot få uger efter opstart. Har I derimod et meget komplekst produkt, vil det typisk tage nogle måder, før den potentielle kunde er klar til at booke et møde eller signe up til en demo.