Vi formåede på 12 måneder at øge Mikonomis omsætning til næsten det tredobbelte ved at hæve den totale trafik samt antallet af nye brugere på siden. Læs hvordan vi gjorde her.
Kort om Mikonomi
Mikonomi er et uafhængigt website, som sammenligner priser på forskellige typer lån – herunder forbrugslån og kviklån. Lånebranchen er præget af hård konkurrence, hvorfor topplaceringer er en nødvendighed for Mikonomi.
Resultater
- Markedsleder (på SEO) inden for sammenligning af lån
- En stigning i omsætning på 194,11% over 12 måneder
- En stigning på over 51% i antal besøgende
- Topplaceringer på søgeord som “lån”, “lån penge”, “forbrugslån” og “kviklån”
- Bl.a. nævnt i medier som BT, TV2, Børsen, Berlingske, Jyllands-Posten & Ekstra Bladet
Sådan gjorde vi
Her får du, i grove træk, formlen på Mikonomis vækst gennem SEO.
Optimering af on-page SEO
Efter at have analyseret Mikonomi.dk, vurderede vi et stort potentiale i at udvide strukturen med flere indholdssider, med det formål at øge trafikken på long-tail keywords. Derudover påbegyndte vi optimering på eksisterende indhold. Indholdsoptimering gik bl.a. ud på, at tilføje supplerende indhold og viden til siderne.
Idéen med dette var både at give de besøgende og søgemaskinerne en fyldestgørende oplevelse, ved at tilbyde al nødvendig information om lån. Dette resulterede i bedre placeringer, flere nye besøgende og et højere brugerengagement.
En bedre brugeroplevelse
Et vigtigt parameter som Google rangerer hjemmesider på, er hvor lang tid de besøgende bruger på siden. For at øge engagementet hos de besøgende implementerede vi en låneberegner. Formålet var at gøre sitet mere intuitivt og lånevilkårene gennemsigtige. Effekten af dette tiltag var endnu bedre end forventet.
Fokus på PR linkbuilding
Sideløbende igangsatte vi linkbuildingprojekter med fokus på at skabe gode artikler og infographics.
Disse projekter genererede links fra stærke domæner og nogle af landets største medier som BT, TV2, Børsen, Ekstra Bladet, Jyllands-posten, Berlingske og Penge & Privatøkonomi.
Hvad har det betydet for virksomheden?
Den vækst som SEO har været med til at skabe for Mikonomi, har bidraget til, at virksomheden har fået råderum til at udvide sin forretningsmodel. Det har haft den betydning for Mikonomi, at de i dag, udover at sammenligne lån, sammenligner priser på forsikringer og a-kasser, og tilmed har andre projekter i støbeskeen.
Resumé
I korte træk var det en kombination af god on-page SEO, content marketing og en aggressiv linkbuilding strategi, som gjorde en forskel for Mikonomi. Den rette planlægning og eksekvering har gjort Mikonomi til markedsleder på SEO i lånebranchen.