Fakta
- Kunde: Kipling Travel
- Branche: Rejse
- Samarbejde siden: Nov. 2011
- Website: kiplingtravel.dk
Produkter
Kort om Kipling Travel
Kipling Travel er et rejsebureau, der i deres rejser har et kompromisløst fokus på oplevelsen. De arrangerer primært rejser til fjernere himmelstrøg, som eksempelvis Afrika, Asien og Sydamerika.
Grundstenen hos Kipling er viden, og har man rejst med Kipling, talt med dem eller besøgt deres kontor i Slangerup, så er man ikke et sekund i tvivl om, hvor stor viden der befinder sig her.
Lars Gundersen
Lars stiftede Kipling Travel i 2003. Han står for den daglige drift hos og er vores primære kontaktperson og sparringspartner hos Kipling Travel.
Samarbejde
Det gode samarbejde er en grundsten for at kunne skabe gode resultater. Gennem vores gode, 12-årige samarbejde med Kipling Travel og (ikke mindst) indehaver Lars Gundersen, har vi investeret meget i at lære forretningen og produktet at kende til bunds, så vi kunne målrette indsatserne bedst muligt.
Herunder har vi stillet Lars et par spørgsmål ift. samarbejdet:
Hvilke overvejelser/betænkeligheder havde du, da du skulle vælge samarbejdspartner?
”Overvejelsen var på flere fronter. De to primære er en (reel) tro på ROI’en i oplægget fra en ny samarbejdspartner. Og, i lige så høj grad, om det virker lige for, at samarbejdet vil kunne fungere, og gerne på lidt længere horisont.”
Hvordan går samarbejdet i dag?
“Det går kort og godt strygende, i høj grad også via den virksomheds- og markedsforståelse som det tager år at opbygge. I langstrakte partnerskaber, opnår man netop at løfte hinanden. Og det virker absolut stadig til at være casen her.”
Hvor godt føler du, Leadtimes forslag og idéer matcher virksomhedens strategi?
“Efter mange års samarbejde, sidder de fleste tiltag lige i skabet.
Det er klart, at der har været svipsere gennem tiden, men uden at turde rykke på noget, opnår man i alle fald mindre. Som min gamle mentor sagde, parafrase ”For det ærlige forsøg – forbier eller træffer – ses af guderne som tegn på liv og stemmer dem mildt”.
Så samarbejdet er udviklet til en stærk akse, som understreger og dermed matcher vores ønsker og strategi.”
Hvilken værdi får I primært ud af samarbejdet?
“Basis er, at vi skal nå vores mål og udvikle os som virksomhed. Og her kan en stærk online partner være med til at forædle og forbedre performance på ex. hjemmeside, men også på andre kanaler.
Så det primære udbytte er målopfyldelse.”
"Det går kort og godt strygende, i høj grad også via den virksomheds- og markedsforståelse som det tager år at opbygge"
Lars Gundersen
Resultater
Det er altid svært at beskrive resultater i en relativt kort case, da resultaterne som oftest både er et resultat af mange års arbejde og mange indsatser. Udover vores marketingindsatser bidrager Kipling Travel med anerkendt navn i branchen, produkter af høj kvalitet og en exceptionel kundetilfredshed, hvilket naturligvis påvirker vores arbejde meget positivt.
Herunder vil jeg dog nævne nogle af de resultater, vi er stolte over at have opnået i samarbejdet med Kipling. Det er alle resultater, hvor fokus udelukkende har været på at skabe kunder, der har den højest mulige livstidsværdi.
Topplaceringer i en branche med meget høj konkurrence
Vores arbejde med SEO handler om at finde frem til alle de søgeord, der omfavner hele kunderejsen, hvilket betyder, at vi både har fokus på at levere viden til før, under og efter rejsen.
Herunder er et nogle udvalgte søgeord, hvor vi har opnået topplaceringer.
- safari tanzania
- rejser til afrika
- rejser til indien
- bjergbestigning
- rejser til tanzania
- rejser til peru
- rejser til nepal
- rejser til sydamerika
Kontinuerlig øget ROAS på Google Ads-annonceringen
Vores vigtigste opgave er at forbedre tallene blot en lille smule hver måned. På den måde skaber vi over tid stor vækst hos kunderne.
Dette kæmper vi for år efter år, og i 2023 har vi indtil videre opnået flot stigning på 45% i ROAS for de Google Ads-aktiviteter, vi kører for Kipling Travel.
En intuitiv og inspirerende brugeroplevelse
Med komplekse kunderejser handler det ofte om både at kunne give det simple overblik og den komplekse viden.
Vi har gennem mange omgange arbejdet på at omstrukturere og redesigne de forskellige sektioner på hjemmesiden, så vi kunne forbedre brugeroplevelsen, øge konverteringsraten og performance.
Specialisterne
Vores indsats for Kipling Travel strækker sig over 12 år, og derfor har der naturligvis været mange dygtige specialister involveret i samarbejdet gennem årene – både direkte og indirekte. Herunder er det hold, som håndterer de mest primære områder for Kipling Travel.
Glen Michaelsen
Strategi, UX og design
Julie Filstrup
Google Ads
Kira Dalhus
SEO og content
Tue Nielsen
Annoncering på sociale medier